Lever den mannen fortfarande?
Han gav ju ut en mekbok för inte alltför länge sedan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Stackars jävelHan gav ju ut en mekbok för inte alltför länge sedan?
Häll jä.
Han ägnar sig åt fotografering.
http://www.flickr.com/photos/shervinrezaiy/
En annorlunda upplevelse.
Shervin!
Jag är så gammal så man har varit tvingad till de stora skyltarna som idag bara finns
på gamla traktorer.
Tror måtten var 250x250mm
...
Bara lugna, det här är säkert första steget mot en ny lag om reg.skylt även fram på hojar.
Nu när den blivit mindre får den säkert plats....
Jag tycker att SMC bör lägga resurser på något viktigare än 15% mindre regskyltar, för det är ju inte det som värnar och räddar motorcyklismen.
Öh, va?
Om inte så många körde runt med icke godkända skyltar så hade de inte behövt engagera sig.
Plus, jag tycker inte man ska lägga all energi på "tråkiga saker".
Då blir ju intrycket av SMC väldigt enkelriktat.
Jag tycker väl hela skyltfrågan är ganska knepig. Min fasta övertygelse är att av alla motorcykelåkande svenskar skiter 90% av dessa helt i frågan, 5% är glada över dessa 25 mindre mm och de resterande 5%:en kör ändå med skylten i hjulhuset, inte med skylt eller miniskylt.
Sen modifierar ju många röven på MC:n på sånt sätt så det ändå inte är godkänt. Man klämmer på "tail tidy" och miniblinkers som sitter för tätt, man har helt fel vinkel på skylten mot vad regelverket säger (ser att Jörgen har på tok för kraftig vinkel på sin på hans avatarbild t ex). Skyltbelysningen missar man i processen etc etc.
En polis eller besiktningsman med sunt förnuft skiter ju förhoppningsvis i detta om det är inom rimlighetens gränser, men skulle man få oturen att drabbas av en nitisk polis så står man ju där med böter och ombesiktning lik förbannat!
Då har jag inte ens kommit in på den förhatliga reflexen som ställer till sådana bekymmer för mc-ister. Inte minst varannat år iaf... Å gud förbjude att den sitter PÅ skylten
Jag ser inte direkt meningen med detta då vi faljerar på så många andra punkter runt regskylten. De som har en helt "godkänt bakdel", dvs jättestort plasthärke från fabriken, kommer väl bara bli förbannade för att den nya skylten är för liten för att passa i den befintliga hållaren.
Ickeproblem som fått en ickelösning om man frågar mig. Även om jag ofta stöttar SMC till 100% ser jag inte meningen med att bränna resurser på detta. Sen att det basuneras ut med pompa och ståt i MC-media som om mc-ismen står och faller med 25 mm bredd på skylten fattar jag inte heller...
Ickeproblem som fått en ickelösning om man frågar mig.
Om de blir lite mindre kanske man kan sätta en skylt fram också!
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |