Xr500 1984 Retromotard bygge.

Japp lite mer har hänt i dagarna. Plastkåpan på sidan är inte renoverad än men snart så:)retromatarden2.jpg En hel del kvar men det är ju det här som är roligast att se delarna forma den bilden man hr i huvet :)
 
Intressant bygge !
En sån här tråd inspirerar verkligen. XT 400: an och monkeybiken var fina dom med.

/ P
 
20140107_153537.jpg
Byggt om till hydralisk bakbroms. Lite pyssel men jäkligt skoj. Tycker jag fick till det så det ser original ut ��20140107_153520.jpg
Man ser hur den kommer se ut när den är klar. Tyvärr syns det inte hur intensiva färgerna är på korten. Brom och fälginpassning och elsystem kvar :)
 
Nu är den klar sen några år tillbaks.
Nybyggd motor högkomp trimkam portad +massa mer med 42.6hk på bakhjulet. Går fint o varvar ledigt 9000rpm om man vill.
Har fått en kompis för offroad.
 
Bild på hojjarna
 

Bifogat

  • 20200926_134820.jpg
    20200926_134820.jpg
    1.8 MB · Visningar: 69
  • 20200926_134908.jpg
    20200926_134908.jpg
    1.6 MB · Visningar: 63
Coolt bygge! (y) Jag har en xr500 -82:a som ligger i lådor. Man kanske skulle bygga något liknande? ?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top