Vad fick dig att le idag?

Idag fick vi in en sån här på jobbet och vi försökte få tag i den i en timme minst för att släppa ut den igen, men det var en kvick liten gynnare.
Till slut lyckades vi i alla fall manövrera ut den genom garageporten varvid den sätter tassarna i den kalla snön, vänder och kutar in igen.
Nu bor den på jobbet ett tag :)

View attachment 396136

Jag hade dansmöss när jag var liten - jag tog hem en sån här på senare år då jag hade grejerna kvar.
Det tog ett år innan den blev tam , den var så nervös så den förflyttade sig som en pistolkulas fart i ett jättakvarium varje gång den uppfatta nån rörelse iaf 6 månader:hihi

Den rymde några gånger och vid ett tillfälle byggde den bo inne i datorn - var ju en del kablar som den sabbat.
Fläkten b.la annat:crash.

Den levde +5 år , en dansmus lever väl 1 , max 2 år - kvalitetsmöss och inge inavel.
Kräver dock en del jobb och få tama.

Konstigt nog gäller det inte om dom känner sig fria - har fått dom i sovsäcken när man vatt i terränglådan och nu senast så tugga dom in sig genom tältuduken och frossa i matförrådet.
(jag har en mobilkamerafilm när jag hoppat ur sovsäcken i -15 och det sitter en sån tuff fan mitt i sovsäcken:hej)
Då var dom tuffa trots att jag låg och sov och undra va van allt jävla tass ljud kom ifrån:rofl
 
Går en kurs i Java EE, och det är så jävla najs att programmera igen. Dessutom blev jag nå hemskt sugen på att bygga en hojrelaterad hemsida nu i vinter som vinterprojekt. Lär väl inte heller bli klart däremot. :hihi:crash
 
Team Ulvhamnes RR-sida? Vägen till Rookie 600? :)
Nej, mer en typ databas över alla banor i Sverige, där man kan lägga in event, tävlingar och bandagar och sedan data över tävlingar, och event och sånt. Typ generellt sett ett samlat ställe där allt för bana och hoj finns samlat, och där man kan lägga upp länkar och betygsätta evenemang m.m. efteråt...
Känns som om det är något sånt som behövs på den rent informationsspridningsmässiga sidan. :D Men det är klart, jag kommer nog bygga den utifrån mig själv i första hand. Och om jag bygger den kommer den vara helt extra skitful, eftersom att jag är totalt värdelös på UI-saker.
 
JAG KOM IN!!!!!!!! Jag ska bli helikopterpilot!!! Jag kan fan knappt tro det men det är tydligen sant och en livslång dröm om att få flyga går i uppfyllelse!!! JAAAAAAAAAAAAA!!!!!!! :banana :yoparty :tummenupp :lol :näsblod :tuttar :rock :rodnar :banana

Edit: Slängde ihop en liten Airwolf remix/tributevideo :D

http://www.youtube.com/watch?v=e0-iETfzN10
 
Last edited:
JAG KOM IN!!!!!!!! Jag ska bli helikopterpilot!!! Jag kan fan knappt tro det men det är tydligen sant och en livslång dröm om att få flyga går i uppfyllelse!!! JAAAAAAAAAAAAA!!!!!!! :banana :yoparty :tummenupp :lol :näsblod :tuttar :rock :rodnar :banana

Fy fan va kul. :tummenupp:) När flyttar du hit, så jag vet när jag ska börja se upp så fort jag hör en helikopter?
 
Fy fan va kul. :tummenupp:) När flyttar du hit, så jag vet när jag ska börja se upp så fort jag hör en helikopter?

JAAAA!!:banana
Hahaha, ingen aning. KMU börjar i april, SOU:n efter sommaren och flygandet någon gång i början av 2015 :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top