Jag försöker bestämma mig om vulkanen eller ripan är värst.
Rektorn.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag försöker bestämma mig om vulkanen eller ripan är värst.
Rektorn borde ha insikt nog att förstå att eleverna inte bry sig om sin rektor mer än vad elever gör i en kommunal skola och att man inte vinner några sympatier av att ha varit på överklassjakt när man borde fokuserat på sitt jobb. I synnerhet när det inträffar något som påvisar att man borde varit på plats som högsta hönset. Det fanns bättre valda tillfällen att ge sig ut på jakt än när insparken börjar på en internatskola. En revisor åker inte på semester när det är dags för att lämna in bokslut till skattemyndigheterna.
Men det var ju snarare en familjesammankomst än en överklassjakt?! :confused
Ja, jag skojade.
Just "flyga" och "ripa" är så icke bra i det här sammanhanget att man tror inte det är sant.
Å andra sidan kan man undra vad det är för jävla fjant som leker överklass och bara blev rektor i Värmland?![]()
Rektor/Verksamhetschef Staffan Hörnberg tillträdde sin tjänst på Lundsberg 2004. Staffan har en examen som gymnasielärare i biologi och geografi samt fil.lic. från Skogsvetenskapliga fakulteten, SLU, i Umeå. Han har erfarenheter från både skola, universitet, idrottsrörelse och näringsliv. Under 90-talet var Staffan Hörnberg verksam i näringslivet inom ledarskaps- och kompetensutveckling för lärare, skolledare, politiker och universitetsanställda.
Ja, jag skojade.
Just "flyga" och "ripa" är så icke bra i det här sammanhanget att man tror inte det är sant.
Å andra sidan kan man undra vad det är för jävla fjant som leker överklass och bara blev rektor i Värmland?![]()
Var skall man vara rektor för att anses vara överklass?
Han verkar skilja sig en del från en annan fd rektor som intervjuades i NLT för ett tag sedan.
Bra artikel.
En chans att kasta smuts på konkurrenten? Fast där finns nog grund till det.
Som Harmon redan påpekat så är Uddetorp ingen konkurrent till Lundsberg. Det är ett gymnasie där man antingen utbildar sig till att jobba med hästar eller bli lantbrukare. Som vilken skola som helst med den skillnaden att de spenderar mycket tid på en bondgård och att de även har ett 50-tal rum att hyra ut då många elever kommer från andra delar av landet.En chans att kasta smuts på konkurrenten? Fast där finns nog grund till det.
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten