Erfarenheten får man ju först i efterhand när det gäller barn på internatskolor men eftersom man brukar kunna ta lärdom från tidigare erfarenheter så har det ju gått alldeles utmärkt för barn som har gått på internatskolor.
Därmed inte sagt att de inte skulle ha lyckats lika bra annars men jag tror att internaten har flera fördelar som man inte uppnår på vanlig skola.
Att just Lundsberg har missat att förmedla en acceptabel värdegrund håller jag inte med om, däremot har de misslyckats med att sätta tydliga gränser för vad som är ok och det får de lida surt för nu. De skulle ha gjort betydligt mer betydligt tidigare SAMTIDIGT som de förmedlade sin värdegrund som de garanterat har gjort.
Men det är ungdomar vi har att göra med och då räcker det inte med att säga "du får inte göra si och så", det vet ju alla.
Och jag tror faktiskt att även skolinspektionens ansvariga har koll på media och märkte att det krävdes ett drastiskt beslut för att lugna den arga folkmassan. Tror inte du att det är något åt det hållet?