Wihlle
Gudomlig sporthojare
Finns det något bra jobb där arbetstiden är kontorstid (7-16) September tom April?
Och ledigt Maj tom Augusti?
Och ledigt Maj tom Augusti?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.



Folk här brukar ju ha bra fantasi och goda idéer men denna fundering är antingen svår eller så är svaret hemligt.![]()
Folk här brukar ju ha bra fantasi och goda idéer men denna fundering är antingen svår eller så är svaret hemligt.![]()
Annars kan man ju ge sig på krabbfiske? Får man en skitbra fångst kan man ju klara sig hela året på några veckors stenhårt jobb.
Shit, du har kollat för mycket på TV.
Heh, antagligen sant.Blev ett par timmar framför dumburken när jag bodde i kalmar.
Men generellt sett är ju den riktiga lösningen att ha ett vanligt kneg där man kommit överens om att man är borta utan lön hela sommaren, sen snålar och sparar man som själva fan när man jobbar...
Annars kan man ju mönstra på fraktskepp, och ge fan i att supa bort pengarna när man ligger i hamn så klarar man sig ju rät hyfsat på de pengarna, man måste bara lyckas pricka vändorna rätt.![]()
Ja, och ha behörigheter, certifikat och intyg.
Det är tyvärr inte bara att gå på kajen i Singapore och ta hyra på första bästa steamer längre...
Heh, antagligen sant.Blev ett par timmar framför dumburken när jag bodde i kalmar.
Men generellt sett är ju den riktiga lösningen att ha ett vanligt kneg där man kommit överens om att man är borta utan lön hela sommaren, sen snålar och sparar man som själva fan när man jobbar...
Annars kan man ju mönstra på fraktskepp, och ge fan i att supa bort pengarna när man ligger i hamn så klarar man sig ju rät hyfsat på de pengarna, man måste bara lyckas pricka vändorna rätt.![]()
Allvarligt, du kommer aldrig bli ekonomiskt oberoende genom att knega. Det är eget företag eller smarta placeringar som gäller. Dock är inget utav det någon garanti för att du skall lyckas. Tvärtom. Man tar enorma risker.
Min rekommendation är att snåla så in i helvete några år, sen göra något produktivt med pengarna. Har man ett kapital på 100-200k att spela med har man avsevärt större chans att kanske kunna göra sig lite pengar.

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |