Ktm 690 smc-r

Söker korta "två fingers" kopplings- och bromshandtag som passar en 690 från 2013. Kollat Ebay bl.a. men har för mig och litar inte på att flertalet av dessa handtag kommer passa ändå.
 
Har ett 45-drev till salu som har rullat mindre än 10 mil. KTM original.
PM:a ett bud om du är intresserad. Frakten bjuder jag på.

Lyckas inte infoga bild nu men kan mailas vid önskemål...
 
Dom där stoppen går ju ipricip av bara du tappar hojen stillastående.
Mitt stopp på högersidan har också gått av.
Har kört utan nu men frågan är ju hur mkt skada de kan göra om man skulle lägga den utan stoppet där.

Styrstoppet sitter ju inte där som prydnad direkt. Problemet är inte om du kraschar utan problemet är att när det börjat wobbla så skall inte styret slå knut på sig själv och ställa sig 90 grader mot färdriktningen.
 
Bifogar bilden från Migessons bänkning/mappning igen efter Swedies lilla miss med forumet =)

Blå graf: Fullt EVO 2 kit inkl. uppdaterad KTM EVO 2-mapp.
Röd graf: Fullt EVO 2 kit + Power Commander + mappning.

Verkligen intressant att det finns så mycket som 6,6 bakhjulshästar att hämta med PCV och mappning. Detta innebär med Claessons sätt att räkna (12% förlust på hjulet jämfört med motorn, vet ej ifall det är rimligt) 83 hk i motorn!

Tyvärr har Claessons inga siffror från andra SMC R (t.ex. original och/eller med EVO 1 kit) från sin bänk vilket hade varit väldigt intressant då man i alla fall kunnat se förhållandet (sen om effekten faktiskt stämmer vet man ju aldrig då det skiljer så från bänk till bänk).

Okomprimerad bild från telefonen finns här: https://dl.dropbox.com/u/30881822/IMG_20130319_164027.jpg

Kopierat PC mappen?? :-P Går lägga in PC mappen i Tuneecu :) provat Evo II mappen idag och motorn lär ta stryk om man åker med den för den går ruggigt snålt, lambdan såg bättre ut med Evo I än Evo II mappen på fullgas :3freak förutom på max varvtal

Har komplett Evo II förutom kröken på hojen
 
Last edited:
Lyckades lägga min SMC-R här förra veckan och bryta av bromspedalen, är det bara från ktmshop.se man kan handla eller finns det billigare alternativ??
 
Det finns bättre pedaler än KTM original som har en tendens att gå av vid misshandel. Dessa är dock signifikant dyrare än de typ 800kr en original kostar.
 
Jag tycker 2014 är snyggare iom att den inte är lika svart som 12-13. Det vita gör den lite snyggare:-)
 
Inga jättelyft precis, i för sig intressant och se hur ABS kommer funka på denna hoj samt om den är urkopplingsbar vid önskemål.

Borde väl teoretiskt sätt bli som på 690 Duke R.
Ett läge där den är på, ett där den är av och ett supermoto läge där det är ABS fram men inte bak, omställningsbar när man står still med neutralen ilagd.

Men man vet ju aldrig, kan ju bli något annat.
 
Om man funderar på beg SMC-R, hur skall man ställa sig till mätarställning?
En 2012 som gått 700mil, är det mycket för en motard?
 
Om man funderar på beg SMC-R, hur skall man ställa sig till mätarställning?
En 2012 som gått 700mil, är det mycket för en motard?

Som vanligt är det skicket du ska gå på inte milen.
Den har 1000 mil intervall på servicen så 700 mil är ju knappt inkörd i min värld :)
 
Om man funderar på beg SMC-R, hur skall man ställa sig till mätarställning?
En 2012 som gått 700mil, är det mycket för en motard?

Man ska inte vara blyg för att köpa en 2012-2013 år modell som rullat 500-1000 mil
KTM har inte satt 1000 mila service intervaller utan att där är nån grund till det.
Sen är det dock inte fel att byta olja/filter tätare än vad intervallerna säger.
 
Om man funderar på beg SMC-R, hur skall man ställa sig till mätarställning?
En 2012 som gått 700mil, är det mycket för en motard?

Jag körde ca 400-450 mil på min i år, hade blivit lite mer om jag haft körkort direkt när jag fick den.
350 mil per år är nog inte farligt, men man ska ju syna den noggrant. Skicket som alla andra sagt är det viktiga.
 
Många missar att det är 1000 mil eller en gång om året, tänk på det.

Värsta är att det är lite löjligt för dom som sköter sina hojar, typiskt en grej för att suga ut mer pengar från oss. Men för att garantin ska gälla så krävs det nog tyvärr att sköta det.
Annars byter man själv olja/filter mellan service milen.
 
Värsta är att det är lite löjligt för dom som sköter sina hojar, typiskt en grej för att suga ut mer pengar från oss. Men för att garantin ska gälla så krävs det nog tyvärr att sköta det.
Annars byter man själv olja/filter mellan service milen.

Ja det är just det där med garantin :huvet
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top