MackeNo1
Varför slita på mer än ett hjul i taget?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har en gammal Yamaha Exciter 570 ST från 1993 som vi brukar åka ut och grilla korv med. Den går fint i motorn men fjädringen är helt slut, framförallt i boogien. Behöver byta både dämpare och fjädrar i bak men lyckas inte hitta några till min maskin.
Hittar för Exciter fram t o m 1990, men för min -93 verkar det hopplöst att hitta några som passar. Har sökt på nätet och varit in till min lokala Yamaha återförsäljare utan resultat.
Köpte skotern för 10 000:- så jag vill inte lägga en förmögenhet på den heller, men upp till 3000:- kan det helt klart vara värt för att få ordning på den.
Tips och förslag på vart jag kan tänkas hitta det jag söker?
Hittar för Exciter fram t o m 1990, men för min -93 verkar det hopplöst att hitta några som passar. Har sökt på nätet och varit in till min lokala Yamaha återförsäljare utan resultat.
Köpte skotern för 10 000:- så jag vill inte lägga en förmögenhet på den heller, men upp till 3000:- kan det helt klart vara värt för att få ordning på den.
Tips och förslag på vart jag kan tänkas hitta det jag söker?
Bifogat
Last edited: