Motardfälgar vad måste göras?

Finnicken

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2012
Hoj
Ingen just nu
Hallå! Har sökt lite och kollat i olika trådar nu men hittar inte svaret jag vill ha :huvet

Vill slänga på motardfälgar på min YZ426f. Men vet inte om jag måste leta till exakt min modell eller om vilka motardfälgar som helst funkar. Jag minns att på moped var det bara att byta lager och svarva distanser om det behövdes. Funkar det lika på större hojarna? Tänkte mest så man inte köper ett par och sen är det omöjligt att få dit dom :näsblod

Tack på förhand! :tuttar

JA det är bara att byta lager svarva distanser och passa in bromsskivan. Men där finns ju ganska gott om motardhjul till yamaha så leta upp ett par som är färdiga och bespara dig jobbet

JA det är bara att byta lager svarva distanser och passa in bromsskivan. Men där finns ju ganska gott om motardhjul till yamaha så leta upp ett par som är färdiga och bespara dig jobbet

Jag hittar inga, men kanske är fel tid på året att leta med. Har hittat ett par som ska passa WR/YZ 450, men vet inte om dom passar på en 426a :näsblod

Några tips om vart man ska leta? :)

Edit: Har kommit upp flera stycken på blocket nu men inga till Yamaha! :gråta

Last edited:
Troligtvis passar det. Tittar man på de som säljer nya hjul så är det samma nav för 99-08

OPPS! Texten nedan gäller mina erfarenheter från KTM, tänkta som aha-upplevelser och inte rena fakta för en 426:a

Bak är däcket ganska fett och svingen smal så jag har ett separat drivpaket där jag har kedjan såpass lång att jag kan ha hjulet väldigt längt bak i skåran, trycker jag det längst fram tar däcket i svingen.

Hastighetsmätare ändrar jag hjuldiametern på med ett gem. Lite fippligt men funkar.

Helt annat fabrikat men du kanske kan ställa rätt frågor innan du köper på dig något dumt.

OPPS! Texten nedan gäller mina erfarenheter från KTM, tänkta som aha-upplevelser och inte rena fakta för en 426:a

Bak är däcket ganska fett och svingen smal så jag har ett separat drivpaket där jag har kedjan såpass lång att jag kan ha hjulet väldigt längt bak i skåran, trycker jag det längst fram tar däcket i svingen.

Hastighetsmätare ändrar jag hjuldiametern på med ett gem. Lite fippligt men funkar.

Helt annat fabrikat men du kanske kan ställa rätt frågor innan du köper på dig något dumt.

Har redan mätt i svingen och mellan gafflarna, och det får plats, sen har jag redan räknat med en adapter till oket :) Men funderar på om jag ska vänta ett tag. Annars har jag en kompis som jag får köpa ett par fälgar för 1500kr, men det är ett par ZXR fälgar :hihi Det skulle ju vara lite eget men vet inte om jag vågar prova ens :näsblod

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!