Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Hur har du fäst kraschpuckarna? Jag hade sånna kraschpuckar orginal på min z1000 -10. Men dom lossnade efter bara några veckor. Dom hade proffsen :crash satt fast med en dubbelhäftande tejp, inte att rekomedera...

Sitter med originalskruvarna som håller "plastbrickan" som sitter från fabrik. kåpa.JPG
 
View attachment 389544View attachment 389545

Svarvade kraschpuckar till hojen igår, har letat efter liknande på nätet men utan resultat. Efter en lättare marksyning ifjol med skrapad motorkåpa i nederkant tänkte jag att det måste finnas bättre skydd till hojen. Räckte inte med kraschpucken bakom kylaren. Ett litet tips till er andra! Tyvärr fanns det bara vit plast på jobbet att tillgå.

Vad för kraschpuckar använde du och hur långt stack dom ut?
 
Har precis köpt min en z750 -04 och ska byta belägg fram. Tänkte montera av oket och sedan byta klossarna, frågan är vilket moment man ska dra åt bultarna sen? Antingen med känsla eller med momentnyckel som jag förövrigt inte har, förmodar att man inte behöver tex. loctite?

Har inte köpt belägg ännu utan står i valet och kvalet att köpa SBS eller Goldfren 3 från xlmoto, ligger på samma peng! Någon annan som har erfaranhet?
 
Har precis köpt min en z750 -04 och ska byta belägg fram. Tänkte montera av oket och sedan byta klossarna, frågan är vilket moment man ska dra åt bultarna sen? Antingen med känsla eller med momentnyckel som jag förövrigt inte har, förmodar att man inte behöver tex. loctite?

Har inte köpt belägg ännu utan står i valet och kvalet att köpa SBS eller Goldfren 3 från xlmoto, ligger på samma peng! Någon annan som har erfaranhet?

Hittade servicemanual på nätet och de ska dras till 25Nm! Vad säger ni om bromsbelägget?
 
Tjo, ska byta fjädrar i gaffeln snart och det blir öhlins där.
Jag ska även byta stötdämparen och funderar på en modellanpassad öhlinare men undrar vad finns det mer för tillverkare att kolla på??
 
Ändrar mig igen, dom ska dras åt med 35Nm, 25Nm gäller för oken i bak. Körde på SBS belägg

Vad tycker ni om föreslaget jag har fått från tyskland om ett slipon till min z750 -04

IXIL Hyperlow Auspuff Kawasaki Z 750, 04-06, Racing

Hemma till dörren vill de ha 1040kr för de och det är helt nytt! Är lite osäker på om de kanske låter för mycket... Finns ingen db-killer

Exempel

http://www.youtube.com/watch?v=Ww7-OfvcmFA
http://www.youtube.com/watch?v=ttdXHgmVLYM
http://www.youtube.com/watch?v=_-Y9nr3O8K8
http://www.youtube.com/watch?v=NuJTMs0R1N8&list=PLB0CC0E11FCEE0CF5&index=7
 
Ändrar mig igen, dom ska dras åt med 35Nm, 25Nm gäller för oken i bak. Körde på SBS belägg

Vad tycker ni om föreslaget jag har fått från tyskland om ett slipon till min z750 -04

IXIL Hyperlow Auspuff Kawasaki Z 750, 04-06, Racing

Hemma till dörren vill de ha 1040kr för de och det är helt nytt! Är lite osäker på om de kanske låter för mycket... Finns ingen db-killer

Exempel

http://www.youtube.com/watch?v=Ww7-OfvcmFA
http://www.youtube.com/watch?v=ttdXHgmVLYM
http://www.youtube.com/watch?v=_-Y9nr3O8K8
http://www.youtube.com/watch?v=NuJTMs0R1N8&list=PLB0CC0E11FCEE0CF5&index=7

Bara köpa! Jag funderar på samma. Kan inte låta för mycket. :)
 
Hej hopp.

Jag är i valet & kvalet och skulle vara tacksam för lite hjälp.

Har tidigare haft en z750-2010 och var ganska nöjd med den. Har nu testat på lite offroad men vill tillbaka till streetfighter livet igen =)

Har hittat en z800 med Leo vince slipon,sjukt fin och låter grymt. Problemet är att jag inte sitter lika bra som på z750. Tänkte byta styre alt skaffa styrhöjare.
Undrar nu om nån vet om fotpinnarna sitter högre på z800 än på z750 eller om det räcker med att höja styret för att få samma känsla.

Blev också avrådd från att skaffa vindruta på min z750 då dem inte trodde det skulle hjälpa. Vill absolut ha en dock på 800:an. Nån som har erfarenhet och kan ge mig åsikter på detta?

Funkar inte detta funderar jag på z750 alt z1000 av något äldre modell,,,,
 
Kan bara säga att jag kände likadant. när jag köpte min 750 provade jag först 800 men satt inte alls lika bra på den.
 
Vet du om fotpinnarna sitter högre på 800:an? Annars borde det ju räcka med att fixa högre styre ...
 
Tjena! Nybliven Z750 ägare och mycket nöjd med hojen efter cirka 25 övningskörda mil. :tummenupp

Måste passa på att tacka de som ganska långt bak i tråden nämnde det här om växelsmörjningen, plockade isär min 08'a och det vart snustorrt. Tryckte fullt med fett mellan packboxarna till spaken och passade på att rengöra ordentligt och det blev en helt annan växellåda. Från att ha fått hoppa i växlarna så glider dom i utan minsta motstånd.

Nu väntar en rejäl lista på grejer som ska sätta lite mer personlig prägel på hojen i vinter :kär
 
Är det någon som har hittat några bra "stompgrip" eller liknande till Z750 -09?
Åker i Goretex och det är riktigt halt.
 
Tror inte det finns formskurna, har letat på nätet och hittar endast universal där du klipper dina egna ark.
 
Har själv letat länge efter någon typ av stompgrip som är formskuret till Z750. Men det är lögn i fan. Enda alternativet verkar vara att skära till egna som föregående talare nämner
 
Vilket känns konstigt i sak då det verkar vara en ganska vanlig hoj.
Frågan är ju hur svårt det är att klippa till egna.. sen kan man ju alltid använda resten som anti-slip yta på ölburken som går åt när man monterar :crash
 
Vilket känns konstigt i sak då det verkar vara en ganska vanlig hoj.
Frågan är ju hur svårt det är att klippa till egna.. sen kan man ju alltid använda resten som anti-slip yta på ölburken som går åt när man monterar :crash

Jag har ingen erfarenhet att att montera dessa, men tvivlar på att det är särskilt svårt. Väljer man en transparent så är det ju bara att hålla den mot tanken, skissa på arket, klipp och klistra. Fast det är klart, beroende på hur många öl du sänker under tiden så ökar ju svårighetsgraden :crash
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top