MotoGP 2013: Indianapolis - USA

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Historiskt är det framförallt Stoner och Pedrosa som varit starka på Indianapolis. Därmed tror jag mest på Pedrosa, i kamp med Lorenzo. Márquez skuggande närmast bakom.

Mer revolutionerande än så tror jag inte pallen blir.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Spies och Hayden har gjort bra resultat på Indianapolis. Synd för dem att de sitter på en sunkhoj när de kör inför hemmafansen :(
 

RaffeKawa

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Broby
Hoj
Kawasaki A7 -68
Lagom överraskande tror ju jag att det står mellan Marques och Rossi. Denna gång tätt, tätt, med Rossi som hinner fram bara tiondelar före Marques.
Lorenzo ett par sekunder bakom och Pedrosa fyra, ytterligare några sekunder ner.
Cruchlow och Bradl slåss om femte med Cruschlow och drar längsta där.
Två Duccar på 7-8, med Hayden först av dem.

1. Rossi
2. Marques
3. Lorenzo
4. Pedrosa
5. Cruchlow
6. Bradl
7. Hayden
8. Dovis
 

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Borås
Hoj
KTM 450EXC-R, Honda CBR929RR Fighter
Har tagit lite sommarlov från GP cirkusen, hur mår Lorenzo och Pedrosa rent fysiskt nu? Är de helt återställda?
 

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Japp MM får ett riktigt framhjulssläpp på varv 12 :tummenupp

1: Lorenzo
2: Rossi
3: Pedrosa
4: Crutchlow
5: Bradl
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Alldeles oavsett resultat, kommer man bli besviken på loppet i förhållande till förväntningarna. Några omkörningar i början, sen sitta och dricka kaffe och spela mobilspel i 15 varv sen hoppas någon kan ställa till med något när däcken börjar ge sig.

Trådarna här och silly season är det som gör att man följer det alls, och Rossi då.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Ok tack för info space.:)

W.Rainey ger sitt perspektiv på toppförarna i Motogp i en film intervju.
"Som jag uppfattade det"
Han verkar hålla Jl99 och MM93 som de med störst potential att vinna titeln i år. Anser att DP26 saknar förmågan att anpassa sin körstil när däcken börjar ta slut, VR hyser han stor respekt för som verkar vara den som har roligast där ute.

Resten tycker han bara är en utfyllnad av startfältet :hihi

Crutchlow är inte utfyllnad
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
...Några omkörningar i början, sen sitta och dricka kaffe och spela mobilspel i 15 varv sen hoppas någon kan ställa till med något när däcken börjar ge sig...

Klockren beskrivning på mig de två sista loppen! :tummenupp :hihi

Loppet innan det satt jag fastklistrad vid rutan och hoppasdes att Rossi skulle köra om/hålla undan. :)

Helt klart är att jag vill se ett lopp som dra upp medelbetyget för året från falukorv till fläskytterfilé! :fakta
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Crutchlow är inte utfyllnad

Han har ju däremot föga möjlighet att ta titeln i år, trots att han är en av de roligare att titta på för tillfället...
Och nästa år blir han ju med Ducati, vilket jag skulle tro kommer att göra honom till utfyllnad. :( Hoppas bara han klarar av två år på den hojen utan att krascha sönder sig.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Helt klart är att jag vill se ett lopp som dra upp medelbetyget för året från falukorv till fläskytterfilé! :fakta

Börja följ Moto3 om du inte redan gör det, galen racing 9 lopp av 10. Det är inte GP, men man får se fantastisk racing. I år är det ett lopp där segermarginalen varit över 0,5sek! Ofta är dom 3-5st som slåss om segern genom sista böj & ut på målrakan.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Börja följ Moto3 om du inte redan gör det, galen racing 9 lopp av 10. Det är inte GP, men man får se fantastisk racing. I år är det ett lopp där segermarginalen varit över 0,5sek! Ofta är dom 3-5st som slåss om segern genom sista böj & ut på målrakan.

Tack för tipset! :tummenupp

Jag har haft svårt för "support"-klasserna men får väl ge dem ett nytt försök. :)
Jag brukar kolla start och målgång och skippa resten. :rodnar
 

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Borås
Hoj
KTM 450EXC-R, Honda CBR929RR Fighter
1:28min innan Moto3 FP1 :banana

FP Moto3 kanske inte är det "roligaste" men då är det igång igen iaf:tummenupp
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Börja följ Moto3 om du inte redan gör det, galen racing 9 lopp av 10. Det är inte GP, men man får se fantastisk racing. I år är det ett lopp där segermarginalen varit över 0,5sek! Ofta är dom 3-5st som slåss om segern genom sista böj & ut på målrakan.
Kul att man kan tycka så olika om en sak.

För mig är Moto3 ungefär som boxningens flugvikt. Snabba och tekniska utövare men lite som att jämföra en koibri med en havsörn när man tittar på lätt tungvikt.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top