Vikterna i cliponen.

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Hoj
600rr
Dom här vikterna som sitter monterade i cliponen har ju en funktion men vilken?

Jag gick i kull med cykeln och självklart gick ju gängningen sönder och denna vikt gick ej att återmontera.

Körde vidare i 2 dagar utan att märka av någon obalans eller andra konstigheter och funderar då innan jag beställer reservdelar om detta är något jag behöver i framtiden?

Är tänkt att jag ska montera PP tuning eller något annat alternativ och rhental handtag till cýkeln i vinter kan man hoppa över dessa vikter eller hur ligger det till?

handelbar.png

Nr 8 på denna sprängskiss är vikten jag menar.

Mindre vibrationer. Inga rejsclipon har dem så kör du utan. Enl reglement måste du dock ha någon plugg där och inte fritt rör.

Mindre vibrationer. Inga rejsclipon har dem så kör du utan. Enl reglement måste du dock ha någon plugg där och inte fritt rör.

Härligt att höra :)

Dundrade in en sådan här i styrändan så det borde vara godkänt :)

Styrändsknopp-500x500.jpg

Som sagt jag kände ingen skillnad varken vad det gällde vibrationer eller känslan i cliponen och cykeln kommer ju bara gå race/bana i fortsättningen.

Tack för svar Boris! :tummenupp

En fråga till som slog mig. Finns det någon anledning till att köpa dyra clipon läs rhental/pp tuning o.s.v för 1200 sek istället för att köpa 5 uppsättningar från kina till samma pengar?

http://www.ebay.com/itm/48MM-CNC-Cl...orcycle_Parts_Accessories&hash=item5d421469c4

Typ dessa

Imponerande faktorn är 0 (noll) med Kina clipon.
Lustigt nog köper vi utan och blinka mobiler, datorer, paddor tillverkade i Kina.

Såg tyvärr i HD idag 10 augusti en artikel om ridhjälmar. Alla med godkännande.
Efter ett test av 11 ridhjälmar blev det återkallelse från köpare av 2 st. Saluförbud av ytterligare 3 stycken. En enda hjälm av 11st testade hjälmar uppfyllde alla krav.

Tyvärr betyder högt pris inte alltid hög kvalité. Eller lågt pris alltid låg kvalité.
Men jag skulle vara mycket observant efter sprickor osv. Och raceclipon är inget man spänner fast hojen med.
I racebussen eller på kärran. De har inte alls den styrka standardstyren har.

Vill du komma billigt undan köper du kinesiska clipons och sen slänger du pinnen och ersätter det kinesiska mjukostaluminiumet med riktig kvalisort. Går att köpa alurör hos svensk grossist i metervara.

Rören är 7/8 tum och handlas av arigoteknik.se som säljer flygplansprylar. Känns lite tryggare än div kinamånglare.

Imponerande faktorn är 0 (noll) med Kina clipon.
Lustigt nog köper vi utan och blinka mobiler, datorer, paddor tillverkade i Kina.

Såg tyvärr i HD idag 10 augusti en artikel om ridhjälmar. Alla med godkännande.
Efter ett test av 11 ridhjälmar blev det återkallelse från köpare av 2 st. Saluförbud av ytterligare 3 stycken. En enda hjälm av 11st testade hjälmar uppfyllde alla krav.

Tyvärr betyder högt pris inte alltid hög kvalité. Eller lågt pris alltid låg kvalité.
Men jag skulle vara mycket observant efter sprickor osv. Och raceclipon är inget man spänner fast hojen med.
I racebussen eller på kärran. De har inte alls den styrka standardstyren har.

Mmm jo. Fast jag blir inte imponerad av folk som köper dyr skit. Jag imponeras bara av människor som tillverkar kvalitetsskit.

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!