Vad fick dig att le idag?

Idag fick jag lön.
Det var mycket mycket MYCKET mer pengar än jag väntat mej.
Såpass mycket att jag tror någon har gjort fel nånstans.
Jag har nämligen påbörjat nuvarande kneg ganska nyligen och fick bara ihop ett fåtal arbetsdagar i juni. Detta trodde jag på sin höjd skulle resultera i ett par tusen på kontot.

Nåväl, trevligt dilemma. Vilket varmt land skall man åka till?
 
Återfann min cykel idag.
Tänkte skriva i förbannad-tråden att den var stulen (#4 jag blir av med), men efter hård granskning av senaste veckans händelser hittade jag den parkerad i centrum. Precis där jag ställt den på fyllan förra lördagen.

Precis den där gjorde jag också i umeå, va de utanför max? :D Fast jag bodde mitt emot så ja runda den varje dag.. :D

Har man för många jobb och jobbar för mycket om man får in lön man inte vet vart den kommer från?
 
Snart färdigpackad inför starten på resan ner till Nürburgring imorgon. \o/
Nån mer som ska dit under nästa vecka?
 
Kul, akta så att du inte blir återbetalningsskyldig när du minst behöver det =0)
Visade sej att jobbet inte räknade lön per kalendermånad, så det hela blev betydligt mer förståeligt.
Trevligt läge, för det började bli lite väl tomt i kassan inför räkningsperioden.
 
Räknade över mina sammanlagda finanser idag, fått ihop en hel massa pengar så nu blir det ny båge!:banana :yoparty Lutar åt en Bandit 1200 men vi får se om det dyker upp något annat man blir sugen på :) Nu vill jag åka hem så man kan börja kika på hojar! :D
 
RD 500 ju!! CBX!!! Skärp dig!!! :hihi

Har inte råd med en sån just nu ju och måste fan ha något att köra resten av säsongen ut där uppe i norr! :) Ska såklart fortsätta spara till både en Rd och en CBX, den här "temporärhojen" går säkert att sälja en dag också ;)
 
Idag ler jag för att jag har märkt att jag har något förbannat bra vänner.
Inte många, men kanske 3-4, som man vet att man kan lita livet till. Skön känsla. :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top