Photoshop Sporthoj

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Tjena,
Jag har en svart pärla som jag skulle vilja blinga med lite guldfälgar. Jag skulle även vilja se hur den skulle se ut med lite andra smakfulla gulddetaljer

Typ såhär?
fz1ps.jpg
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
uååhhhhh, det e ju ren porr ! Så fett ! Hur gjorde du ? det ser ju ut som fotograferat ?
 

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
uååhhhhh, det e ju ren porr ! Så fett ! Hur gjorde du ? det ser ju ut som fotograferat ?

Vad bra :)
Först duplicera bilden så att du har två lager med samma bild. Se till att du nu ritar i det övre lagret.
Sedan klickar du på penselverktyget, välj orange färg och "mode" -> Overlay. Sedan ritar man över alla detaljer, det gör inget om man missar och råkar göra däcken och annat orange också.
När allt är färgat som man vill så är det bara att sudda bort färgen som hamnat fel. Lagret under tränger då igenom, vilket är orginalbilden.
 

Schazoo

Too long: diden't read!
Gick med
20 Sep 2010
Ort
Sthlm
Hoj
XJ6N
Hej! Någon som har lust att göra lite olika förslag på färg på fälgarna på min gixxer? :) Svart går bort men alla andra färger är jag tacksam för! Skulle vilja se hur det ser ut med vita, eller någon ut stickande färg. Gärna samma floucerande röda som är i R:et och 1000 dekalen. Kanske rossi-gult? Alla förslag är välkomna!
View attachment 381315


Gjorde ett vitt och ett rött så jag slapp göra allt två gånger. Du får använda fantasin för att få samma färg på båda :tungan
IMG_5389_ps kopiera.jpg
 

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Ehum.. eller markera and hit ctrl-U - dra och slit - klart..:fakta

Finns alltid minst tre sätt för att få samma resultat. Bara att välja det som man tycker är enklast.
I det här fallet finner nog de flesta att det är onödigt jobbigt att markera och sedan på något vis få fram guld mot en svart yta i hue/saturation.
 

C.Silfverbielke

28 grams
Gick med
7 May 2012
Ort
Southern
Hoj
rad4
Finns alltid minst tre sätt för att få samma resultat. Bara att välja det som man tycker är enklast.
I det här fallet finner nog de flesta att det är onödigt jobbigt att markera och sedan på något vis få fram guld mot en svart yta i hue/saturation.


Colorize is needed.

Men absolut. Man gör vad man trivs med :krama
 

blackizzz

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Tyresö
Hoj
Yamaha YZF R125 -11
Tänkte jag kunde lägga upp lite bilder som jag photoshoppat, det mesta är gjort på "beställning" av andra, därav den tråkiga variationen!

Red, gold and black R1.jpg
Ducati 1098 Orange.jpg
Gray and Carbon.jpg
R125 Underseat exhaust.jpg
Black and carbon touches of gold, Underseat exhaust.jpg
Gray rossi rep1.jpg
Ducati 1098 Gray.jpg
 

Danijal

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2013
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki EX 500S GP-Z
Hejsan! Underbar tråd. Jag ska lacka om min hoj, men vet inte vilken färg jag ska ha! Jag hade uppskatta som fan om någon kunde "lacka" om det gråa och röda på motorcykelns kåpor. Vill gärna se hur det ser ut 2 färger först i helt vitt, sen i helt orange!! Tack som fan!

Edit: Kanske skulle länka en bild :D här kommer några
http://image.annonsborsen.se/raw/339000/339809_0.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikiped...ki_GPZ_500_S.jpg/350px-Kawasaki_GPZ_500_S.jpg
http://www.fggerasdorf.info/images/archiv/frueher/gpz.jpg

Här har ni lite bilder, välj den som är bekvämast för er! Tack åter igen
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Brister lite i inspirationen, vet inte riktigt vad för färgschema jag ska ha på hojen. Ska (antagligen) bli en ensitsig fighter med en gasmask som lyse. Någon duktig photoshoppare här som känner att de har några bra förslag? :)

DSC_0039.jpg

Stort tack på förhand :krama
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top