Motard Maffia STHLM (keep it burning)

Vilken är din favorit sida om stan: Norr eller Söder sidan?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Jag och gurramurra tänkte eventuellt dra ut å köra på lördag! Samling 11:00 tiden vid donken svea för att sedan ta oss ut till lunda industri för att nöta lite bakhjulskörning ;D Någon som är på?! Kan ju givetvis köra till andra place också.
 
Dålig fart på forumet överlag nu tycker jag. Alla sålt hojarna eller? :7peta
 
Seg början på året, bara kört två gånger hittills. Förra året vi den här tiden hade ja redan hunnit med en vurpa och böter av farbror blå, får bli bättring i fortsättningen!
 
Hur mår kroppen?

Rent skademässigt så är det inte några stora grejer. Tre revben trasiga på ryggen höger sida, typ alldeles bakom/nedanför armhålan. Litet hål på lungsäcken också, vilket inte är så bra.

Men det värsta är att jag har så svårt att andas, känns som jag har 30% lungkapacitet, så jag får syrgas. Sen kan jag även berätta att ha tre revben som krasar varje gång man försöker göra något ligger väldigt högt upp på smärtskalan.
 
Jag hade en kamera på mig i bröstsele som jag hade vinklat upp som fan, men det hjälpte inte. Väldigt mycket tank och asfalt, men om du undrar om vurpan finns på film så ja, det gör den.

Finns det inte på tuben så har det inte hänt vettu. ;)

Vet du vad du gjorde för fel då?
 
Finns det inte på tuben så har det inte hänt vettu. ;)

Vet du vad du gjorde för fel då?

Personligen tycker jag att du är något okänslig, har ganska svårt att se att det är roligt att en hojbroder kraschar så hårt att han ligger på sjukan just nu på sin tredje dag.

Vad jag gjorde för fel? Varför skulle jag gjort det för det första?

Men om du vill veta så ligger jag och kör hårt med några literklubbor i racegruppen, de svichar förbi mig på långrakan för att jag senare tar dem på depårakan in i första sväng. För att göra det måste jag bromsa toksent och bl.a. dra på som fan ut ur mjölby kurvan.

Just i det här tillfället så skulle jag plocka en kille på utsidan i mjölby kurvan efter jag bromsat ikapp honom. Allt går jättebra tills det släpper bak, och efteråt har jag fått reda på att det är en liten bula där så idet är fallet är det ju fjädringen som inte tålde kompressionen.

Nöjd?
 
Tråkigt att höra klotis! Hoppas du frisknar till snabbt så du får njuta lite mer av sommaren. Tur att det inte var värre och att du mår bra. Om du blir kvar kan vi komma upp med lite tidningar och godis :banan Vad blir det för hoj nudå, måste klia lite i dina fingrarna efter den nya SD?
 
Personligen tycker jag att du är något okänslig, har ganska svårt att se att det är roligt att en hojbroder kraschar så hårt att han ligger på sjukan just nu på sin tredje dag.

Vad jag gjorde för fel? Varför skulle jag gjort det för det första?

Men om du vill veta så ligger jag och kör hårt med några literklubbor i racegruppen, de svichar förbi mig på långrakan för att jag senare tar dem på depårakan in i första sväng. För att göra det måste jag bromsa toksent och bl.a. dra på som fan ut ur mjölby kurvan.

Just i det här tillfället så skulle jag plocka en kille på utsidan i mjölby kurvan efter jag bromsat ikapp honom. Allt går jättebra tills det släpper bak, och efteråt har jag fått reda på att det är en liten bula där så idet är fallet är det ju fjädringen som inte tålde kompressionen.

Nöjd?

Jag är ju mer av typen att man ska se allt från den ljusa sidan.

Tanken var inte att du skulle känna dig stött, mer att du skulle dra på smilbanden lite.
Men jag får backa och be om ursäkt. :)

Och anledningen till att jag frågar vad du gjorde fel är för att det är väldigt sällan det är yttre krafter som är orsaken till att vi krashar.

Och rent krasst så är en krasch värdelös om vi inte lär oss nåt av den.

Om vi däremot tar nåt med oss ifrån den, då är det nåt vi kan ändra på till nästa gång.

Krya på sig. :)
 
Tack båda Ex3mx och Deztallica.

Hojen klarade sig ganska bra, efter det jag hört. Det gick ju ändå i 100-120km/h men den välte tydligen bara en gång så den gled mest. Med mig är det ju sämre, men det vet ni ju redan.

Utav någon knäpp anledning vill jag fortfarande ha SMR:en, men jag vill banpreppa den ännu mer med t.ex bananpassad fjädring och sånt. RC8 är ju rätt dissad i racingsammanhang, men om jag kör BoTT eller ERF med SMR:en så tror jag att det är ganska uppskattat.

Jag märkte ju t.ex. i startträningen på racelicensutbildningen att bara där kommer jag kunna ta ngn skalp. Nä, ställa till lite knas med SMR:en är det jag helst vill göra annars skulle jag nog vilja ha en svinpreppad 600cc bara för bana.
 
Rent skademässigt så är det inte några stora grejer. Tre revben trasiga på ryggen höger sida, typ alldeles bakom/nedanför armhålan. Litet hål på lungsäcken också, vilket inte är så bra.

Men det värsta är att jag har så svårt att andas, känns som jag har 30% lungkapacitet, så jag får syrgas. Sen kan jag även berätta att ha tre revben som krasar varje gång man försöker göra något ligger väldigt högt upp på smärtskalan.

Fyfan. Revbenen är ingen höjdare, svårgipsat. Hoppas att du återfår andningen snart och att det brutna läker ihop. Nu får du vila dig i form :tummenupp
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top