Yamaha FZ-tråden

Jag har inte borrat ut min kat och det tänker jag nog inte göra heller. Känns bättre att skaffa helsystem då och kunna byta tillbaka om man vill
 
Filmade första vårturen med fz1an idag, det gick undan iår också :)


Jag har inte borrat ut min kat och det tänker jag nog inte göra heller. Känns bättre att skaffa helsystem då och kunna byta tillbaka om man vill

Jag borrade ur min katt och det gjorde en jävla skillnad, gjorde en del skillnad på ljud. Den är jätte tät som du ser. Bara att hoppas att dom inte inför några avgaskrav.

IMAG0098.jpg
 
Om avgaskrav införs så lär det väl vara på nya motorcyklar från det året. Det känns mest logiskt, finns en jvla massa motorcyklar utan kat.
 
Någon som haft slip on och sen monterat tillbaka orginal burken på en fz1? Tänkte om det är noga hur man spänner vajrarna eller om man rent av kan ta bort spjället och isånnafall går den bra utan? Ska ta en långtur i sommar så tänkte slippa klagomål på ljudnivå av farbror blå.
 
jo det e det mest logiska så klart .. Jag var också orolig över att förlora kraft nånstans i registret .. jag upplevde lite gaslagg efter att ha moddat luftburken ..
 
jo det e det mest logiska så klart .. Jag var också orolig över att förlora kraft nånstans i registret .. jag upplevde lite gaslagg efter att ha moddat luftburken ..

Jaså? Det tål att tänkas på, vill inte bli av med kraft på mellanregistret. Var den mappad efter alla mods?
 
Drevade ner en kugg ifram igår, kändes direkt när man gav sig ut på vägen, särskilt när man skulle wheela =)
 
mm, klart att det märks. Men jag var snäppet säkrare (gick mer stabilt) i ettan med högre drevning. Jag hade precis lärt mig stå upp ur sadeln, när jag drevade ner den, och då blev det för våldsamt ..
 
Känns lite som att det fattas en växel bara. Körde riktigt långt idag och ligger man i 120 så ligger varvtalet på runt 6000 varv.
 
haha typ. Nä jag kommer nog åka med det ett tag och känna efter lite. Får nog bli en fz1 istället nästa gång. Säkerligen en helt annan grej att kugga ner en kugg på dem.
 
mm, jag med. Jag ser inte problemet. Man får inte in den 7:e växeln. "Ja just det, jag e redan på 6:an, då så"
Så fortsätter man sin färd
 
du har en förbrukningsreglerare i höger handled. På den nya hojen får jag 7,68 L/100 Km. Klart att du skulle komma längre på högre drevning. du får ca 10% lägre hastighet över hela registret med -1T fram (på FZ1 iaf)
Kolla www.gearingcommander.com
 
Funderar på mitt första modning nu till helgen, blir att montera yoshi trc + luftfilter. Ni som inte mappat efter slipon....hur upplevde ni hojen/effektskillnaden? Markant? Behövs pc3/bänkning?

Vilka andra mods är värda besväret förrutom 16t fram? Finns ju en del tips på utländska forum som t.ex, ais block off, mindre flies, fuelcut eliminator, modda luftburken etc etc... tips please :)
 
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top