Yamaha FZ-tråden

Rättare sagt: jag har en yoshimura trc i stål som jag vill byta till en i kolfiber om någon är intresserad
 
Till alla intresserade kan jag säga att biltemas mc gelbatteri 80832 passar perfekt i FZ1an. 469 pengar istället för 1700 för ett orginalbatteri på Yamaha
 
Någon som har ett slipon till FZ1N som ligger o skräpar? Jag är intresserad att köpa!
 
Nu har man skaffat sig en fz1n då efter att kört fz6n i två sommar! synd att inte våren har kommit så man kan ge sig ut lite redigt änn :(

Hade några frågor som jag tänkte någon kanske kunde hjälpa mig med?
Behövde ju ett slipon till hojen för att få bort ''moppe'' ljudet:P har kollat ganska mycket på ebay och funderar på att ta hem ett yoshimura system där ifrån, men är det rediga grejer eller? så man inte får hem någon kines tillverkad skit:P det är ju ganska stor pris skillnad om man gemför med ''svenska priser'' Någon som har erfarenhet??

Sen är jag på jakt efter en bellpan (underkåpa) någon som vet vart man kan hitta några snygga sådanna? Även intresserad av om någon bytt till fatbar (cross) styre och kanske har någon bild på hur det blev:tummenupp

Ha de gotte:rock

//Freddan
 
Allright jag köpte Power 1 oljan bara för att inse att det va delsyntet trodde ju det var helsyntet (korkat). Har alltid kört Fz1an på helsyn. kan jag med gott samvete byta till delsyntet? Vad kör ni på?
 
ingen som kan tipsa om bra sidor där dom säljer bellypan/enkelcutsar mm????

MVH Fredrik
 
Hej, är nybliven ägare till en FZ1-N 2008 :tummenupp Vädret är kass så jag har inte hunnit köra så mycket. Just nu är den helt original och tänkte köra den så ett tag när vädret blir bättre för att sedan uppleva skillnaden i effekt med slip on etc. Fick i dagarna hem ett Yoshimura TRC och är nu på väg till Yamaha för att hämta ett 16T drev + sportfilter. Ni som monterat slip-on, tog ni bort katten (dvs borra ut katten). För och nackdelar med detta? Stor ljudskillnad utan den samt hur funkar det om man går tillbaka till original sedan? Vad anser ni om pc5 efter uppgraderingen, nödvändigt? Tacksam för input.
 
Tänk på att du kanske måste klara avgaskrav om något år och har du borrat ut katten så kan du inte gå tillbaka. Kolla ist om dy kan köpa ett begagnat grenrör som du kan borra i
 
katalysator funkar la bara bra under 3000 varv?? (helt meningslöst på MC)
 
Det låter inte helt rätt. . Däremot behövs det lite motstånd i avgassystemet har jag förstått. Sen har jag läst att det man tjänar på att ta ut katten är på toppeffekten och att man i bästa fall får oförändrat mellanregister
 
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top