Billiga och bra däck till bilen

Kan rekommendera kumho.
Har det på sommarbilen.

Nankang har jag hört en massa skit om så det märket skulle jag inte ens ta med en tång (och så ser det inte så ballt ut :rolleyes:).
Kanske om du testar däcket först så kan du kasta skiten sen. Jag kör med nankang och har gjort de ett par år och de funkar perfekt till priset.
Har även kört på dyra märken och de slits ju snabbt med.
 
Kanske om du testar däcket först så kan du kasta skiten sen. Jag kör med nankang och har gjort de ett par år och de funkar perfekt till priset.
Har även kört på dyra märken och de slits ju snabbt med.

Det hänger ihop.
Däck med bra fäste och goda egenskaper i väta slits fort.
Låg profilhöjd och bred slitbana bidrar också.
 
Körde Rotalla på min V70. Va skitnöjd med dom däcken. När det var 5 plus och riktigt blött så kanske fästet var lite sämre än dom bästa däcken, men inget jag klagade på. Gick 4000mil på min V70 utan problem knappt slitna....
 
Du har hört jag med flera har upplevt dom! Klart som fan att du inte kan jämföra nankang med premiumdäck men jag tycker att dom gör sitt jobb bra. Jag tillhör dom som inte lägger 2000:- på ETT däck som slits ut på nolltid och kumho lirar i samma klass som budgetmärkena, skit om du frågar mig, ja, jag har kört på kumho också, hann knappt sätta på skiten innan dom var utsletna och inte speciellt bra på någonting!

Kanske om du testar däcket först så kan du kasta skiten sen. Jag kör med nankang och har gjort de ett par år och de funkar perfekt till priset.
Har även kört på dyra märken och de slits ju snabbt med.

Jag känner människor från samma bilklubb (inte internetpolare) som testade nankang med mindre bra resultat så jag ser ingen anledning att testa själv.

Mina kumho har gått ganska långt och hårt (om sagt, sommarbil) och de kostade runt 900 fram (215/45/16) och 1000 bak (225/45/16) helt ok pris.

Och nej, jag köper inte heller michelin för 1500+ , tycker att det är pengarna i sjön.

Men sure, lallar man runt i skyltad fart och tar det extra lugnt när det regnar så fungerar de säkert.:)
 
In på dackonline bara - sortera på pris.. vill du snåla ett steg till så kör du 225/45 bak också.

Själv har jag kört mkt budget: Rotalla, Goodride och Sunny mm - inget att klaga på :tummenupp
 
Jag beställde Rockstone nu senast till en bil som snart ska säljas men som ändå behöver hyfsade sulor några månader. Funderade på Sunny, men läst att en del av dessa hade dålig stomme och gav för mycket obalans. Rockstone är i samma klass som Nankang, men med lägre rullmotstånd. Bra pris och är ok. Drygt 700 per styck i 225/55-17 xl.

Till de bilar jag kör flera säsonger med och där jag har krav på fäste och ljudnivå mm, blir det ofta Michelin eller Nokian bla. Men då kostar det mycket mer. Vintersulor fuskar jag aldrig med. Bara hakkapelita eller nordfrost, dubbat.
 
Jag känner människor från samma bilklubb (inte internetpolare) som testade nankang med mindre bra resultat så jag ser ingen anledning att testa själv.

Mina kumho har gått ganska långt och hårt (om sagt, sommarbil) och de kostade runt 900 fram (215/45/16) och 1000 bak (225/45/16) helt ok pris.

Och nej, jag köper inte heller michelin för 1500+ , tycker att det är pengarna i sjön.

Men sure, lallar man runt i skyltad fart och tar det extra lugnt när det regnar så fungerar de säkert.:)


Kör man normalt funkar nankang och säkerligen andra budgetdäck alldeles utmärkt, som jag skrev, har kört autobahn i regn i 130+, blir en del hastiga inbromsningar, snabba filbyten osv men jag kan inte påstå att dom upplevdes så förfärligt skräckinjagande, har också hört av andra som kört nankang att dom upplevde däcken som lite hala i väta men inget jag har erfarenhet av med dessa däck! Måste fått tag på några supernankang:D du som hör mkt, hur funkar falkendäcken? ganska bra priser på dom också, var nära att köpa falken förra gången men valet föll ändå på nankang då jag hade erfarenhet av dem!
 
Kör man normalt funkar nankang och säkerligen andra budgetdäck alldeles utmärkt, som jag skrev, har kört autobahn i regn i 130+, blir en del hastiga inbromsningar, snabba filbyten osv men jag kan inte påstå att dom upplevdes så förfärligt skräckinjagande, har också hört av andra som kört nankang att dom upplevde däcken som lite hala i väta men inget jag har erfarenhet av med dessa däck! Måste fått tag på några supernankang:D du som hör mkt, hur funkar falkendäcken? ganska bra priser på dom också, var nära att köpa falken förra gången men valet föll ändå på nankang då jag hade erfarenhet av dem!
Har ingen erfarenhet av falken faktiskt. Min farsa körde nog på falken en uppsättning men han kör så pass lagligt att det inte spelar någon roll vad som sitter på (sommartid):smasha
 
Ah men va ska vi komma fram till nu då, jag gör en diesel focus o min prioritet är att jag ska kunna ta mig igenom de extrema skyfall man stöter på ett par ggr per sommar när man är ute på semesterresan eller nåt utan att sladda av vägen direkt.
 
Till de bilar jag kör flera säsonger med och där jag har krav på fäste och ljudnivå mm, blir det ofta Michelin eller Nokian bla. Men då kostar det mycket mer. Vintersulor fuskar jag aldrig med. Bara hakkapelita eller nordfrost, dubbat.

Vill du komma billigt undan med vinterdäcken också, så rekomenderar jag "Nordman".
Nokia som tillverkar, men i ryssland med äldre mönster.
Jag är helnöjd med prestandan.
 
hur funkar falkendäcken?

Har ej kort dom sjalv men dom far ganska bra omdome.

Ett riktigt bra 'budget' dack ar Vredestein, men dom ar inte sa billiga langre. Jag kor pa Conti sc5 nu och Vred (sessanta) var inte samre pa nagot vis. Coolt monster dessutom :)
 
Har bestämt mig för NS-20 nu typ, kanske :D
Nu är bara frågan om jag ska välja XL eller inte, samma pris.
Alltså förstärkta för o klara högre last.
Är det helt onödigt o bara jobbigare att kränga på eller vore de vettigt, inbillar mig att de blir lite bättre stabilitet men det kanske är nån nackdel som väger tyngre?
 
köp skiten!

Gissar att du inte jagar varvtider, så det är säkert bra nokk! Kan ju vara värt att hålla i åtanke hur mycket (lite) du betala och inte ligga o köra som en biltjyv!

Frågan va om det finns nån vinning i att köpa XL med förstärkt stomme eller ej.
 
Camskill är jävligt bra och säljer till bra pris, levererar dom till Svea? Kan ju aldrig tänka att privat frakta däck till Sverige lönar sig.

Senast jag kollade gjorde de det, och då kostade frakten hem till dörren i sverige ca 50 pund, lite beroende på dimensioner. Så visst kan det löna sig!:tummenupp
 
köp skiten!

Gissar att du inte jagar varvtider, så det är säkert bra nokk! Kan ju vara värt att hålla i åtanke hur mycket (lite) du betala och inte ligga o köra som en biltjyv!


Jaga varvtider med en ford focus:rofl
 
Camskill är jävligt bra och säljer till bra pris, levererar dom till Svea? Kan ju aldrig tänka att privat frakta däck till Sverige lönar sig.

Camskill skickar till Sverige. Fraktkostnaden är inte alls dyr. Vet många som köpt däck via dem genom åren. Både r-däck (där det finns pengar att spara jämfört med Sverige) och "n" märkta Porsche däck och däck till "M" modeller och dylikt.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top