Billiga och bra däck till bilen

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Behöver nya sommardäck till bilen.

Sitter 225/45/17 och 245/40/17 på den.

Gjorde några snabba sökningar på vad som fanns. Och där fanns ju precis hur mycket som helst.

Finns det några noname som är bra? Vill ha bra livslängd och bra våtegenskaper, utan att betala en förmögenhet.
Gärna en öppen diskussion utan att låsa fast vid dimensionerna så fler har nytta av tråden.

Kolla www.infosite.se . Sist jag köpte däck kunde man få riktigt bra märkesdäck till priset av ett par skit-noname däck. 245/45-17 är ju en väldigt vanlig dimension.

Med vänlig hälsning, Try

Hankook är inte längre billiga budgetdäck, utan dom ligger lite under pirelli/michelin men däcken är bra.

Billiga däck som många kör på är nankang ns2, inte värsta däcken om man ska köra inspirerat men funkar helt ok.

Hankook är inte längre billiga budgetdäck, utan dom ligger lite under pirelli/michelin men däcken är bra.

Billiga däck som många kör på är nankang ns2, inte värsta däcken om man ska köra inspirerat men funkar helt ok.

I den andra tråden som nämns i början av denna, får Nankang kasst betyg när det är blött ute. Något du kan dementera?

Last edited:
Dags för mig att ta tag i det man dragit ut på hela vintern.
205/50 R17 är väl det som sitter på nu.

Ska inte ut o sladda nåt, vill hålla mig sladdfri :D

Dedär Nankang däcken är väl en stark kandidat, några andra tips?

Har de senaste tre åren kört tre uppsättningar Nankang ns, en uppsättning på en octavia -05, en på saab 9-5 kombi -06 och en på ford mondeo -07! alla uppsättningar har fått smaka på autobahn varav octavian pinades mest, 190 knyck och fullastad, kärring, tre ungar och hela bagaget fullt:yoparty jag har kört med dom i hyfsad hastighet (också på autobahn) i regn utan att kunna påstå att jag upplevde dom som oroliga, den ända invändningen är att jag upplevde 205 65 16 (på octavian) som lite sladdriga pga höjden och mjuk skuldra, de andra dimensionerna jag har kört på är 225 45 17, samt 235 45 17 inget negativt att rapportera om dessa dimensioner!

Tycker att nankang funkar och gör sitt jobb bra för dom pengarna och jag kommer utan tvekan att köpa en uppsättning nankang (till passaten jag kör nu) så fort michelin energy saver-däcken som sitter på nu är slut

Last edited:
Finns ju en jävla massa olika NS2 i samma dimension, va fasen e skillnaden :S

Finns ju en jävla massa olika NS2 i samma dimension, va fasen e skillnaden :S

Ser att det har kommit ett nytt däck från nankang: comfort eco-2, kör på dom till focusen:yoparty

Vad har du för dim till focusen?

Den jag skrev ovan är det som står i regbeviset

Jaja nu ser jag, det var en lite udda dimension focusen vill ha, hittar nankang ns2 v-mönstrat för 630:- stycket eller nankang ns 20 med assymetriskt mönster för antingen 651:- eller 654:-, ta de billigaste antingen v mönstrat eller assymtriskt, tror det är hugget som stucket, jag brukar ta de billigaste:D

Last edited:
Kan rekommendera kumho.
Har det på sommarbilen.

Nankang har jag hört en massa skit om så det märket skulle jag inte ens ta med en tång (och så ser det inte så ballt ut :rolleyes:).

Last edited:
Köpte också precis Kumho till sommarbilen, verkar sjyssta som satan. Går tyst och stabilt.

Kan rekommendera kumho.
Har det på sommarbilen.

Nankang har jag hört en massa skit om så det märket skulle jag inte ens ta med en tång (och så ser det inte så ballt ut :rolleyes:).

Du har hört jag med flera har upplevt dom! Klart som fan att du inte kan jämföra nankang med premiumdäck men jag tycker att dom gör sitt jobb bra. Jag tillhör dom som inte lägger 2000:- på ETT däck som slits ut på nolltid och kumho lirar i samma klass som budgetmärkena, skit om du frågar mig, ja, jag har kört på kumho också, hann knappt sätta på skiten innan dom var utsletna och inte speciellt bra på någonting!

Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back