Ktm 690 smc-r

Lagt några mil idag, mycket omställning att gå från 400cc supermotard till 695cc speciellt när det kommer till att åka på slangen men det kommer väl med milen. Ingen från Skåne som kör 690 som vill ut och åka?
 
hur tycker du det är om du jämnför?
tyngre?
smidigare?
vad hade du innan?

Tror nog 690 är lättare till vikten sett men storleken är större på hojen
Min 400 var smidigare även om den var tyngre
Körde DR-Z400 SM kolla mitt garage
690r är bättre på alla punkter det är mest att jag var van vid min 400
 
Jag bor i Skåne och är sugen!! Fast det dröjer nog en vecka till innan snön försvinner här
 
Hörby trakten men jag kör lätt till Lund, Kristianstad, Malmö trakten för att köra med lite motard folk! Wejle jag körde genom Hörby idag ingen snö så långt ögat kan nå!
 
jag kan hänga på en runa med jag bor utanför sjöbo :)

Lagt några mil idag, mycket omställning att gå från 400cc supermotard till 695cc speciellt när det kommer till att åka på slangen men det kommer väl med milen. Ingen från Skåne som kör 690 som vill ut och åka?
 
jag kan hänga på en runa med jag bor utanför sjöbo :)

Lagt några mil idag, mycket omställning att gå från 400cc supermotard till 695cc speciellt när det kommer till att åka på slangen men det kommer väl med milen. Ingen från Skåne som kör 690 som vill ut och åka?
 
Jag bor utanför Hörby vi fick nästan en decimeter snö i lördags! Vägarna här uppe saltas inte dom är täckta med is, men som sagt till helgen bör det vara is fritt isf är jag på om ni ska ut och gasa, var bor du?
 
Jag har också kört ett par timmar i helgen och jag börjar bli mer och mer kompis med 690:in :banana

Jag skulle i med regplåten idag men det var ett par centimeter kvar. Man börjar bli gammal och rädd.

53A5BBEC-15C8-4AB0-9EAD-28D2ED101A7D-1480-000000A994FEF8B8_zps87520406.jpg
 
Last edited:
Har varit ute och kört lite hoj under påsken och har konstaterat att tanklocket läcker (troligtvis mellan tankinfästningen och bakskärm) Någon som vet om man kan tejpa en egen packning med eltejp eller silvertejp? vulkband har jag läst att det inte tål bensin. Sen började FI lampan att visa air intake sensor fel, dock blinkade den bara väldigt sällan. Har förstått att det är ett vanligt fel. Den ska redan varit bytt på min hoj tidigare.. Hojen går dock som en dröm även fast FI lampan blinkar lite!
Du har ju garanti kvar!
 
Tjenare grabbar!:banana
Tänkte sälja mitt bojsänke nu och dyka ner i motardträsket igen, eftersom att jag inte ser skillnad på en skruvmejsel och en hammare så går allt utom KTM 690 fetbort (typ).
Blev dock lite lätt förskräckt när Bilsport & MC ville ha 14k för helförsäkring, det är alldeles för mycket för mig så undrar, vad betalar ni för era kåttar?
Samt, vilket bolag är the 'shizznit'??
Har i dagsläget Svedea (morsan äger hojen, tillägg fri utlåning) och det är billigt och gick smärtfritt när jag behövde använda mig av försäkringen, behöver dock ett reg.nr för att kolla kostnad på deras sida...
Är det jag som är snål eller får man pröjsa ordentligt för att köra en ordentlig hoj? :död
 
Ni har det ju bra!
Jag är förvisso bara 20 år fyllda så antar att det gör en del på priset...
Någon som har erfarenhet av att köra 690 på gamla begränsade kortet (25kw etc)?
Mest nyfiken på om det går att göra rent lagligt samt vad det är för strypning?
Huruvida den går bra eller inte när den är strypt kvittar :näsblod
 
Nyheter
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

Back
Top