Har ni tänkt att köra hoj i år, eller är det "Sälj skiten till våren!" som gäller?

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Har ni tänkt att köra hoj i år, eller är det "Sälj skiten till våren!" som gäller?

Det börjar väl bli dags att planera lite trevliga turer, eller hur? Mariefred, Oskarshäll, Härjarö, Öregrund, Vaxholm, Torö skall väl få besök i år också, eller vad säger ni?.....eller har ni helt tröttnat på att brassa småvågar i Sörmland och Uppland?

Finns det någon som faktiskt hade tänkt köra hoj i år, eller hade ni bara tänkt
att visa upp er på Rosenhill i år också? :tungan:tungan:tungan
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Sv: Har ni tänkt att köra hoj år, eller är det "Sälj skiten till våren!" som gäller?

Har numera även en grusgris, så hänger gärna på dina uppskattade dualsport-rundor :)
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Näe, det är bara puts som gäller så man kan skina vid rosenhill. Det är för jobbigt att tvätta hojen efter grusrundor.

"Skämt åsido som slaktarn sa" det är för kallt just nu. Har inte ens tagit fram trampcykeln i år. Men så småningom lär det väl bli någon runda. Det såphala framdäcket får hänga med ett tag till.
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Så skall det låta! Sporthojjen ställer jag nog inte på förrän Maj - Juni tror jag, men lite i April skall vi väl kunna fixas Grus/asfalt- rundor.

Så fort Mammutarna börjar tina så skall vi väl våga oss ut på på vägarna.
 
Last edited:

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Så skall det låta! Sporthojjen ställer jag nog inte på förrän Maj - Juni tror jag, men lite i April skall vi väl kunna fixas Grus/asfalt- rundor.

Så fort Mammutarna börjar tina så skall vi väl våga oss ut på på vägarna.

Jag har bara en cylinder, så betoning på "dual" och inte "sport" :glömdet. Vid 130 börjar det vibrera satan och skruvar lossna :gnissla. Vad kör du för däck på Tigern? Har ett par Anakee 2 på XTn, men de är ju inte mycket till grusdäck.
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Har ni tänkt att köra hoj år, eller är det "Sälj skiten till våren!" som gäller?

Så skall det låta! Sporthojjen ställer jag nog inte på förrän Maj - Juni tror jag, men lite i April skall vi väl kunna fixas Grus/asfalt- rundor.

Sälj den till Jersa istället så ska det nog bli lite åka av.
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
.... Vad kör du för däck på Tigern? Har ett par Anakee 2 på XTn, men de är ju inte mycket till grusdäck.

Jag kommer att testa Fullbore M40 nu på vårkanten. De är lite mitt emellan asfalt och grus precis som Anakee 2. Till hösten åker jag Karoo T eller TKC 80. Då är asfalten bara blöt och tråkig i alla fall, så då satsar jag på lite seriösare grusdäck.

Din XT660 är i alla så pass mycket lättare än min Tiger att däcksvalet inte blir så viktigt för dig skulle jag säga.
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Jag har bara en cylinder, så betoning på "dual" och inte "sport" :glömdet. Vid 130 börjar det vibrera satan och skruvar lossna :gnissla. Vad kör du för däck på Tigern? Har ett par Anakee 2 på XTn, men de är ju inte mycket till grusdäck.

Anakee2 fungerar på Ragges rundor i alla fall på bakhjulet. Fram har jag Sirac och det tappar fästet när det blir lerigt och i lösgrus. Sk-troligt att kasa på tvären med, nej. Men jag är för snål att för att byta det innan det är helt slut, man får tagga ner istället.
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Anakee2 fungerar på Ragges rundor i alla fall på bakhjulet. Fram har jag Sirac och det tappar fästet när det blir lerigt och i lösgrus. Sk-troligt att kasa på tvären med, nej. Men jag är för snål att för att byta det innan det är helt slut, man får tagga ner istället.

Kom igen nu Anders! Ett bra framdäck till den hojjen får du fär 700:- Farbror får sluta snåla nu. :-D
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Just fan, det skulle han! Hade glömt. Han med tror jag. Man bestämmer så mycket bra under :fyllisar som man tyvärr glömmer lika fort. :gnissla

'Man' är lika med du va? Jag antar att 'han' inte har haft något att säga till om som vanligt, eller hur? :)
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Kom igen nu Anders! Ett bra framdäck till den hojjen får du fär 700:- Farbror får sluta snåla nu. :-D

Vilket däck tänker du då på? Gärna en länk. Det är så mycket utgifter i övrigt så det får snålas på det som går. Katalysatorer till bilar, drivpaket, kameraobjektiv m m är inte billiga prylar. Men jag får väl ta mig till garaget och kontrollera hur mycket "hyland" det är.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top