Har ni tänkt att köra hoj i år, eller är det "Sälj skiten till våren!" som gäller?

När däck inför våren ändå är på tapeten. Kränger du själv, eller använder du firma i ditt/mitt närområde?

Det är mer jobb med att åka till gummihandlar'n och passa dennes öppentider, än det är att kränga däcken själv hemma i garaget. Postorderdäck, handverktyg och lite hederligt svett. Det är receptet för behaglig däcksekonomi. ;)

Funkar å funkar... Killar älskar att köpa saker till sin motorcykel. Min hoj erbjuder ändlöst med möjligheter till sånt. :)

Det medföljer en jättestor instruktionsbok på köpet! :tummenupp

Du vet, det där att meka med saker är inte så kul. Man blir smutsig om fingrarna hur man än gör. Tvål biter inte på olja. Man får sippa rosé med svarta fingrar. Sommarfail.

Tänkte nog sälja en av hojarna, så är det nån som är intresserad av en Ducati 748s så är det bara att hojta till:).

Du vet, det där att meka med saker är inte så kul. Man blir smutsig om fingrarna hur man än gör. Tvål biter inte på olja. Man får sippa rosé med svarta fingrar. Sommarfail.

Jaha, ja vad vet jag, jag har aldrig mekat och lär inte görat heller. :hihi Men rose kan jag!

Jaha, ja vad vet jag, jag har aldrig mekat och lär inte görat heller....

Var inte så blygsam nu Anna. Du försökte ju faktiskt fylla på olja en gång. Det krävdes tre man för att reda ut det försöket vill jag minnas. :brinnerup

Det finns på bild någonstans..... :hihi

Var inte så blygsam nu Anna. Du försökte ju faktiskt fylla på olja en gång. Det krävdes tre man för att reda ut det försöket vill jag minnas. :brinnerup

Det finns på bild någonstans..... :hihi

Två meckade o två tittade på

bild (4).jpg

Riktig pose där fr Ragge. Gissar att Anna fotade.

Last edited:
Precis. Samma, samma fast olika.
Låt säga som så...det var inte så väldigt många utanför V-H & Nynäs som hade koll förr...å inga filmer på tuben...
Det är inte möjligt!! Hade Stockholmsbikers ännu sämre lokalsinne förr än vad de har nu för tiden??? :skrämd

Det ska varken köras eller säljas. RVFen ska nog destrueras, eller vad tycker du Ragge? :hihi
Jag kan hjälpa dig med det. Ge mig några timmar på Bogan med den där så skall jag nog kunna lösa det. Jag gillar att hjälpa folk. :)

Last edited:
Beror på priset på räkmackorna denna sommar..

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul