Singeltråden

2 anledningar till att det inte funkar/inte blir snyggt.

1. Alla hojar är designade så att så lite kablar och elektronik ska synas. Därav på en halvkåpshoj sitter kablar och annat draget på ett sätt så de täcks av kåporna. Tar du bort kåporna kommer det se ut som en hoj utan kåpor, inte som en nakenhoj där all elektronik och kablar är pressat in under tanken och i den lilla kåpan/lyktan du har på styret. Sen kan du ju dra om allt. Men om du inte vet hur man gör det bäst rekommenderar jag inte att man gör det. Det kan påverka styrförmågan om man gör det fel bland annat.
2. Helkåpa kan också bli svårt att fästa på en halvkåpshoj då fästena inte kommer passa om du inte hittar någon som specialtillverkar kåpor som passar.

Fast just SV tillverkades ju i både naken, halv och helkåpa såvitt jag förstår.

Så att såvida dom inte har helt olika tillverkningsprocess så är det nog en av dom enklare hojarna att bygga om.

Men annars håller jag med att det krävs lite kunskap och noggrannhet så man inte ligger där i diket för att hojen inte går svänga eller en kabel trasslat in sej i framdäcket :crash
 
Fan e ni bakis hela bunten ikväll eller eller är det en Clown-intervention ja missat!!?!?:död
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top