Bönpallen, en säkerhetsrisk?

Det borde ju vara säkrare när dom sitter normalt. Man bromsar ju så ofta som möjligt för att känna brösten i ryggen så går sällan snabbt :tuttar

Rent fysiologiskt så har då i.a.f. jag svårt att förstå hur man ska kunna "utnyttja möjligheten" om bettan sitter grensle bakom en...

De moraliska väktarna där borta tycks överhuvudtaget aldrig ha övervägt möjligheten att föraren i teorin kan vara en kvinna medans passageraren är man...

Rent fysiologiskt så har då i.a.f. jag svårt att förstå hur man ska kunna "utnyttja möjligheten" om bettan sitter grensle bakom en...

De moraliska väktarna där borta tycks överhuvudtaget aldrig ha övervägt möjligheten att föraren i teorin kan vara en kvinna medans passageraren är man...

Läs artikeln åtminstone.

Första april, redan...?

Den naturliga frågan borde väl vara "Hur tänkte du/ni nu?" Man undrar ju vem som blivit eller kan tänkas bli provocerad av en sån sak. :va

Läs artikeln åtminstone.

öh...? Har liksom gjort det några gånger... (Då jag först misstänkte att det som stod däri var ytterligare en myt påhittad av några representanter från SDU...)

Någon av oss har tydligen problem när det gäller läsförståelse. :krama

öh...? Har liksom gjort det några gånger... (Då jag först misstänkte att det som stod däri var ytterligare en myt påhittad av några representanter från SDU...)

Någon av oss har tydligen problem när det gäller läsförståelse. :krama

Kvinnor kommer att förbjudas att sitta grensle på motorcykel i en stad i Indonesien, i enlighet med de strikta sharialagar som tillämpas i provinsen Aceh.

Förbudet ska gälla i de fall som en man kör motorcykeln, då kvinnan ska sitta med bägge benen åt ena hållet. Detta för att den manliga föraren inte ska "bli provocerad", enligt borgmästaren i staden Lhokseumawe där förbudet införs.

Om det är kvinnan som kör motorcykeln tillåts hon däremot att sitta grensle över motorcykeln, så länge hon är klädd på ett "muslimskt vis".

Om det är kvinnan som kör motorcykeln tillåts hon däremot att sitta grensle över motorcykeln, så länge hon är klädd på ett "muslimskt vis".

Det blir nog lite moment 22 på det om hon inte får vistas själv ute utan manlig släkting :hihi

Vänta bara till vi får kristna bibeltrogna lagar i det här landet. Då får inte kvinnor åka grensle här heller. Det är bara en tidsfråga, se bara "bråket" kring adventsfirande i skolan.
Högkyrkliga förespråkare vill att vi firar gamla hederliga "Svenska traditioner", men i så fall borde vi ju ta mig 17 fira midvinterblot och inte advent.
Och ja jag är rätt dragen just nu, så jag retar mig på det mesta :fyllisar

Kvinnor kommer att förbjudas att sitta grensle på motorcykel i en stad i Indonesien, i enlighet med de strikta sharialagar som tillämpas i provinsen Aceh.

Förbudet ska gälla i de fall som en man kör motorcykeln, då kvinnan ska sitta med bägge benen åt ena hållet. Detta för att den manliga föraren inte ska "bli provocerad", enligt borgmästaren i staden Lhokseumawe där förbudet införs.

jepp. varpå jag skrev:

Men en man BAKOM kvinnan kan jag tänka mig att frestelsen blir lite större än om han sitter framför henne... Men de tycks inte ens ha tänkt på den faran.

Herre Allah! Manliga passagerare borde ju förbjudas totalt, oavsett förararens kön, enligt den logik som föranlett det här indonesiska förbudet!

Äsch vi har ju t.o.m. censurerat Kalles Julhälsningar i TVn för att inte stöta oss med samhällets moraliska värderingar. Då snackar vi om en tecknad bild. Så vi har samma problem redan här på hemmaplan. :huvet

Äsch vi har ju t.o.m. censurerat Kalles Julhälsningar i TVn för att inte stöta oss med samhällets moraliska värderingar. Då snackar vi om en tecknad bild. Så vi har samma problem redan här på hemmaplan. :huvet

Mja... Disney valde att ta bort scenerna.

Fundamentalistiska religiösa levnadsregler, baserat på gammalt skrock och en av de mer kända sagoböckerna som finns, Koranen.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back