CBR1000RR-mer mos?!

Ok, köpte just ett Yoshi helsystem. Byta både topp- och cylinderfotspackning eller bara topplockspackning? Ngn som vet? Sämre hållbarhet om man byter båda? Ngt märke som är att föredra, eller är det skit samma?
Tacksam för era svar!:tummenupp
 
Nu kommer jag att låta lite negativ....

Vill du ha en cykel med mer effekt köp en S1000RR. Att sänka pengar i din befintliga cykel för att höja effekten är fruktansvärt icke kostnadseffektivt. Minst 1000kr/hk är ett riktmärke. Trimma gör man med sin ögonsten man har för avsikt att behålla och ser trimningen som ett kul sätt att få sin hoj precis som man vill ha den, inte för att få den att gå snabbare primärt.
 
210 i motorn är väl möjligt?

202 bakhjulshästar och 210hk i motorn???
Trådlös drivlina???
Skulle vilja se den i Rikards bänk :hihi

Mp´s bänksiffror är inte att överhuvudtaget jämförbara med andras.
De flesta bänkar diffar, absolut men en "ganska" standard R1 -09 på 179 bakhjulshästar?? :rofl :rofl:rofl:rofl
 
Mp´s bänksiffror är inte att överhuvudtaget jämförbara med andras.

Nä det är ju precis det han hävdar genom sin hemsida..

" Nu till det unika med vår bromsbänk :

Efter hundratals timmar av exprimenterande ,utprovning & utveckling har vi NU SOM ENDA DYNOJET-CENTER I SVERIGE tagit fram ett väl fungerande fläkt / turbin system som simulerar ramair & fartvind.Systemets funktion i korthet :

Hastigheten på luften stämmer överens med hastigheten mc:n befinner sig i vid varje enskilt tillfälle från 0 till +270km/tim"


"luffar-turbo" = more power?

Om det stämmer har jag ingen aning om! :fyllisar
 
:hihi
Ja, inte är det ju direkt ngn investering som man kan casha in i framtiden. Lyckas man med 1000 kr/hk så är det ju ok. Säg att jag skrämmer upp Hondan 20-25 hk och lyckas göra det för 25 000. Pengarna får man ju aldrig igen, men tills jag säljer har jag ju en kul hoj. Alternativet är att pröjsa ca 60 000 mellan för att byta till en BMW... som jag för övrigt aldrig riktigt kan få ngt habegär till. Jag vete fan vad det är, den är ju inte ful men jag tycker inte heller den är snygg. Skulle jag byta så skulle jag hellre satsa på en RSV eller en RC8R. Sistnämnda ger mig för övrigt rejält habegär! Men samtidigt; ska jag byta till ngt som troligen tar mig långsammare runt banan?
Alla som trimmat ngt vet att det är pengar man inte ser igen, men det är också pengar som (ev) omsätts i bredare leende.


Nu kommer jag att låta lite negativ....

Vill du ha en cykel med mer effekt köp en S1000RR. Att sänka pengar i din befintliga cykel för att höja effekten är fruktansvärt icke kostnadseffektivt. Minst 1000kr/hk är ett riktmärke. Trimma gör man med sin ögonsten man har för avsikt att behålla och ser trimningen som ett kul sätt att få sin hoj precis som man vill ha den, inte för att få den att gå snabbare primärt.
 
:hihi
Ja, inte är det ju direkt ngn investering som man kan casha in i framtiden. Lyckas man med 1000 kr/hk så är det ju ok. Säg att jag skrämmer upp Hondan 20-25 hk och lyckas göra det för 25 000. Pengarna får man ju aldrig igen, men tills jag säljer har jag ju en kul hoj. Alternativet är att pröjsa ca 60 000 mellan för att byta till en BMW... som jag för övrigt aldrig riktigt kan få ngt habegär till. Jag vete fan vad det är, den är ju inte ful men jag tycker inte heller den är snygg. Skulle jag byta så skulle jag hellre satsa på en RSV eller en RC8R. Sistnämnda ger mig för övrigt rejält habegär! Men samtidigt; ska jag byta till ngt som troligen tar mig långsammare runt banan?
Alla som trimmat ngt vet att det är pengar man inte ser igen, men det är också pengar som (ev) omsätts i bredare leende.

Så sant!!, visst det kostar att trimma men leendet blir så fint när man har fått till trimningen som man vill att den ska bli!, sen när man monterar grejerna själv och testar o håller på så lär man ju sig saker också.

Det finns inget bigbore kit till CBR1000RR?, om du inte ska tävla i någon klass som är 1000cc max, bigbore + högre komp vore ju en bra stomme att börja ifrån ;)


Hmm :)

http://www.ebay.com/itm/HONDA-CBR10...73?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item4d008f9eb9
 
Last edited:
Ja, tydligen finns det big bore kit! Jag trodde inte det fanns nog med gods på moderna hojar för det. Frågan är hur det håller?

Mvh

Så sant!!, visst det kostar att trimma men leendet blir så fint när man har fått till trimningen som man vill att den ska bli!, sen när man monterar grejerna själv och testar o håller på så lär man ju sig saker också.

Det finns inget bigbore kit till CBR1000RR?, om du inte ska tävla i någon klass som är 1000cc max, bigbore + högre komp vore ju en bra stomme att börja ifrån ;)


Hmm :)

http://www.ebay.com/itm/HONDA-CBR10...73?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item4d008f9eb9
 
Finns och funkar.
2mm +
Klart det funkar men all effektökning som aktivt används förkortar livslängden.
Men ingen kommer ihåg en fegis! :D

Själv så funderar jag på 08ans 2mm i min 04 och får då + 3mm
Ska modda på en 08 topp och siktar på 200 bakhjulshästar.
I min bänk då.
Är på 175 med portat högkompskolvar kammar trattar helsystem med extra bra flöde.

Cbr1000rr 04 ger original ca 140-142 i min bänk.
 
Hehe, ja du går All In! :tummenupp

Finns och funkar.
2mm +
Klart det funkar men all effektökning som aktivt används förkortar livslängden.
Men ingen kommer ihåg en fegis! :D

Själv så funderar jag på 08ans 2mm i min 04 och får då + 3mm
Ska modda på en 08 topp och siktar på 200 bakhjulshästar.
I min bänk då.
Är på 175 med portat högkompskolvar kammar trattar helsystem med extra bra flöde.

Cbr1000rr 04 ger original ca 140-142 i min bänk.
 
Inget bjäbbande i teknikforumet, varje inlägg bör innehålla iaf ngn topicrelaterad info eller fråga.

/Jörgen
 
Last edited:
Jag är med intresserad av det, funderat på att sätta i en PCV, men gör det ingen större skillnad alltså?


PCV:an i sig själv ger inget. Utan gör så att du kan mappa in hojen.
Ska du mappa in hojen, så skulle jag rekommendera att skaffa en HRC ecu istället.
Du slipper alla sladdarna som följer med (samma med Bazzaz) och dom som vet säger att den är bättre.
Blir kanske lite dyrare, men går att hitta billigt ibland.

Sen vad mappningen ger, det vågar jag inte gissa på.
 
Trattar, ger de mellan, topp, både och? Vad är nackdelarna med trattar? Rimligen måste även ngt vara sämre med dem, annars hade de väl sett ut så original? Ngn som kan och vet?
 
Trattar, ger de mellan, topp, både och? Vad är nackdelarna med trattar? Rimligen måste även ngt vara sämre med dem, annars hade de väl sett ut så original? Ngn som kan och vet?

Trattar är likt mycket annan trimmning ge och ta. Nästan alla trattar ger mer effekt än original då man inte måste ta hänsyn till kostnadsaspekten vid design. Men sen finns det trattar med olika längd för att ge extra kräm på olika ställen i registret. Kortare trattar= mer kräm på topp
 
Ok, en ren besparing vid tillverkning alltså... Tack för bra svar, forumet at it's best!

Om du vill lägga 25.000kr och få mer krut, varför inte turbo? Då kan du ju ha 300hk istället för att nöja dig med +20hk som bara får maskinen att vara satan.
 
Turbo är grymt, men jag vill att hojen ska funka fint på bana, och där har ju turbohojar sina nackdelar.

...och satan, det får maskinen gärna vara :yoparty

Om du vill lägga 25.000kr och få mer krut, varför inte turbo? Då kan du ju ha 300hk istället för att nöja dig med +20hk som bara får maskinen att vara satan.
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top