Motsvarighet till Spotify?

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
...Rsv4
Har inte fb och tänker inte skaffa det heller som man måste idag för att få spotify.
Finns det andra bra program?

Behöver man verkligen det?

Dom har väl egna användarnamn och lösen?

Det hade dom iaf när jag skaffade det men det är klart dom kanske gav upp kampen mot strömmen till slut.

YipYip, måste dom har gjort för jag hittar inget annat sätt.

R2, Tackar ska kolla in denna

Behöver man verkligen det?

Dom har väl egna användarnamn och lösen?

I mina ögon ser det ut som om du har möjligheten att välja:

https://www.spotify.com/se/signup/plain/?promo=1

"Create an account to start using Spotify
--- connect with ---
FB
--- or ---
create an account using your e-mail address"

....och om inte annat så finns Wimp och Grooveshark..
http://wimpmusic.com/wweb/index/

http://grooveshark.com/

Last edited:
Kan man inte bara skapa ett fejkkonto på fb o sen aldrig logga in där? Tycker spotify är överlägset allt annat o funkar på flest ställen/flest apparater så..

R2, Tackar ska kolla in denna

Jag har ju redan både facebook och Spotifykonto så det är ju lite lurigt för mej att testa på riktigt men jag har en nyköpt dator så jag laddade ner spotify från deras sida och loggade in med användarnamn och lösen som inte har något med FB att göra och det fungerade utmärkt.

Kollade dock runt på hemsidan och det verkar mycket riktigt vara lurigt att skapa konto utan FB men om du klickar på log in, väljer en av raderna under som heter "Would you like to create a Spotify account now? " och bara ignorerar den enorma FB loggan och istället klickar på "create an account using your e-mail address" så kanske det funkar.

Jag har ju redan både facebook och Spotifykonto så det är ju lite lurigt för mej att testa på riktigt men jag har en nyköpt dator så jag laddade ner spotify från deras sida och loggade in med användarnamn och lösen som inte har något med FB att göra och det fungerade utmärkt.

Kollade dock runt på hemsidan och det verkar mycket riktigt vara lurigt att skapa konto utan FB men om du klickar på log in, väljer en av raderna under som heter "Would you like to create a Spotify account now? " och bara ignorerar den enorma FB loggan och istället klickar på "create an account using your e-mail address" så kanske det funkar.

Får kolla igen på det.
Annars lutar det mot wimp som korvgubben rekommenderade, men känns som spotify är ledande.
Eller får det bli en ny mail och skaffa ett fejkkonto som matte sa.

Jag kör WiMP för deras utbud passar mig bättre. Många skivbolag som hoppade av Spotify som finns kvar på WiMP inom de genrer jag lyssnar på (främst metal) så jag skippade Spotify. WiMP:s Android- och iOS-appar är minst lika bra som Spotify även om deras desktop-app är lite trist då den inte är native utan körs genom Adobe Air.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon