Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bäst i vilken aspekt? Smart batteriladdare som kan hantera ett mc-batteri är inte direkt raketforskning. Biltemas 249kr fungerar utmärkt för ändamålet. CTEK är också tillverkat i kina, skall du tvunget lägga pengar på en laddare så hade jag lagt till mer och köpt något riktigt highend...
Vad skall du ha den till? Kunna ladda bil batterier ibland och hoj batterier ibland? Ja då kan den vara OK.Jag ska köpa en ny batteriladdare, är det CTEK MXS 5.0 som är det bästa att köpa?
Bäst i vilken aspekt? Smart batteriladdare som kan hantera ett mc-batteri är inte direkt raketforskning. Biltemas 249kr fungerar utmärkt för ändamålet. CTEK är också tillverkat i kina, skall du tvunget lägga pengar på en laddare så hade jag lagt till mer och köpt något riktigt highend...
De gamla CTEK MXS3600 kom ihåg vilket program de var på om de blev strömlösa. De knyckte lite ström från batteriet för att hålla minnet.Har kört på lidl-varianten av smart biltemaladdare men tänkte uppgradera till en ctek inom överskådlig framtid. Jodl-laddaren funkar väl men när man har ett gäng fordon så vore det smidigt att kunna ha snabbkoppling och bara jacka in laddaren när det behövs. Sedan ligger ju huvudkontoret på spottavstånd här i Dalarna så det känns ju bra att kunna stödja svensk industri, även om alltihopa monteras i Kina.
Mitt problem är bara att jag skulle vilja ha en laddare som tar både MC-batterier och bil-batterier och samtidigt inte tappar minnet vid strömavbrott (har bara el på timer i garaget). Lösningen får nog bli den minsta CTEK XS 0.8. Funkar bra till hoj och borde gå bra till underhållsladdning av sommarbilen i garaget.
What? Trodde det var ett svenskt märke eftersom det står Made In Sweden på min..![]()

Fick min Ctek MXS 5.0 här innan och ska underhållsladda under vintern men sköter denna sig automatiskt när man valt program för tex. small för mc?. Man behöver inte bry sig om det 8 olika steps eller lägena?.![]()

|
|
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Bike är på plats på sommarv... |
|
|
Nortons comeback
Norton gör en triumferande ... |
|
Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl
Teknik – nya mc-motor... |
|
|
|
Enfield presenterar sin stora twin