KTM 1190 RC8-tråden.

Man får kapa upp ljuddämparen och väl innuti den så kapar man av katalysatorerna (en per cylinder/grenrör). I samband med detta gjorde man även nån annan modifiering. Efter det svetsar man helt enkelt igen dämparen.

Finns en tråd med utförlig text och bilder om du söker på "No Cat RC8" eller liknande på brittiska KTM forumet.

Gällande Termi-systemet tycker jag det är bra pris. Är ju ett helsystem trots allt. :)

Hittade den här: http://www.ktmforum.co.uk/rc8-superbike/22741-de-cat-tune-boy.html

Jag råkade på en snubbe med RC8R på macken i somras och hans originalrör hade ett rör i utblåset som mitt inte har, men nu när jag försöker googla fram bilder på originalrör hittar jag inget så detaljerat.

Dessutom ser väl inte mitt ut att vara så särskilt uppkapat-och-åter-ihopsvetsat ut?:

bild.jpg
 
Hittade den här: http://www.ktmforum.co.uk/rc8-superbike/22741-de-cat-tune-boy.html

Jag råkade på en snubbe med RC8R på macken i somras och hans originalrör hade ett rör i utblåset som mitt inte har, men nu när jag försöker googla fram bilder på originalrör hittar jag inget så detaljerat.

Dessutom ser väl inte mitt ut att vara så särskilt uppkapat-och-åter-ihopsvetsat ut?:

View attachment 370428

Precis den där tråden. :)

Ditt ser definitivt uppkapat och ihopsvetsat ut. Original är det bara MIG-svetsat eller pressat och punktsvetsat. Där har någon attackerat den med TIG-svets. :)

Syns inte superväl på min hoj men det är ett "rör i röret".

http://i175.photobucket.com/albums/w149/Mindless000/rc8r1.jpg
 
Köpt skrot till hojen nu för en jäkla massa pengar. Termignoni helsystem, Bazzaz med quickshifter och traction control samt en annan ruta. Näst på inköpslistan när jag väl fått sakerna blir andra fotpinnar eftersom original inte passar med Termi-systemet. Bara hoppas dom är snabba på skicka grejjerna. :)
 
Köpt skrot till hojen nu för en jäkla massa pengar. Termignoni helsystem, Bazzaz med quickshifter och traction control samt en annan ruta. Näst på inköpslistan när jag väl fått sakerna blir andra fotpinnar eftersom original inte passar med Termi-systemet. Bara hoppas dom är snabba på skicka grejjerna. :)

Nice! Blev det titansystemet? Ska bli intressant att höra hur mycket det bullrar. Kan rekommendera PP-tuning.
 
Nice! Blev det titansystemet? Ska bli intressant att höra hur mycket det bullrar. Kan rekommendera PP-tuning.

Nä, titan kändes lite väl överdrivet. Det blev ändå dryga 21000kr att punga ut inklusive frakt. Att betala £490 extra för att få ett i titan kändes inte aktuellt.

Visst fasen vore det läckert med titan men det mesta är ju gömt bakom kåpor så det är ju inget man visar hela tiden direkt. Sen blir viktbesparingen inte så jättemånga kilon mellan rostfritt och titan. Det rostfria systemet är nog ändå bra mycket lättare än original med tanke på att det bara är raka rör till ljuddämparen och inte en burk med dubbla katalysatorer och massa annat i.

Ska kolla på PP-tuning pinnar, annars hade jag kikat på pinnar från SES Race Products.
 
Tänkte kolla om de e någon som kan vara intresserad av ett beg Acca helsystem...Ny ompacknings sats från Ferrita medföljer ..

Har ett sitter på moppen nu.. Ska sätta på org:et för ev försäljning av hojjen.

Vid inresse PM:a mej å vad ni ev vill betala ozzå.
 
Såja, då var Oberon kopplingscylindern monterad. Vilken skillnad det blev. Nu har jag inte kunnat provköra hojen (pissväder ute, jag är gipsad, etc.) men bara att ha hojen igång uppe på depåstöd och prova växlingar så känns växlingarna bra mycket mer exakta jämfört med original Magura kopplingscylindern. Mycket bättre känsla (precision) i kopplingsgreppet och en jäkla massa enklare att hitta friläge med motorn igång.

Kan varmt rekommendera att montera en. Visst fasen är 1700kr för en liten grej dyrt men allt som ger positiv inverkan på körkänslan anser jag är väl investerade pengar.
 
Det finns en tank till salu i köp o sälj.
 
Köpt skrot till hojen nu för en jäkla massa pengar. Termignoni helsystem, Bazzaz med quickshifter och traction control samt en annan ruta. Näst på inköpslistan när jag väl fått sakerna blir andra fotpinnar eftersom original inte passar med Termi-systemet. Bara hoppas dom är snabba på skicka grejjerna. :)

Vill ha full rapport med bilder och effekt skillnad med grejerna på. Är själv jäkligt sugen på ett Termignoni-system... :rock
 
Några bilder å ett priside 10k...

Motorn har väl sett likadan ut från början, så visst skulle det passa på en -11?
Fan vad sugen man blev, har ju velat ha annat system sen man köpte den men har inte tyckt det varit värt pengarna. Men ett acra helsystem lär man ju inte hitta mycket billigare. Kryllar ju inte av dem på begagnatmarknaden direkt.


Är det fler som har problem med "dödläget" när man vrider på rullen? På min så "glappar" det kanske 5mm innan det händer något. Det är jävligt irriterande framförallt när man kör bana och slår av inför en kurva, bromsar och sen när man ska börja gasa för att få driv genom kurvan så händer ingenting. Inte till en början, då blir man förbannad och vrider på lite extra med ett ordentligt ryck som följd eftersom man helt plötsligt gasar betydligt med än man borde.
I början tänkte jag "man vänjer sig" men efter en säsong på hojen så har jag fortfarande inte vant mig.
 
Last edited:
Ang. nummerskylt så fäste jag min där orginalhållaren sitter. Borrade tre hål i skylten och använde samma bultar. Ingen skyltbelysning eller blinkers längre men ingen som har sagt något (har visserligen inte blivit stoppad heller men ändå :) )
Säkert inte godkänt placering av skylten med tanke på vinkel och förhållandet till hjulaxeln men den syns hur bra som helst bakifrån så det ska vara en ritktigt grining jävel som gnäller på att den sitter fel.
IMG_0269.jpg
 
Har min likadant med.... fast ja har även blinkers i ett fäste under plåten.:tummenupp
DSC00231.jpg
 
Olof.B Det är busenkelt att justera glappet, sitter en justering på vaiern vid handtaget.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top