Slingerbulten?

Status
Ej öppen för fler svar.
..eller är dumma nog. :3freak :hihi

Det är inte coolt att köra i regn...trots att du kör äventyrshoj, det blir inte mer äventyr för att det är skitväder.
Vad gör du på asfalt till att börja med med den där? ;)

Skall det grisas så kör man enduro med endurohojar, man åker inte asfalt på bulten och skrockar bakom korvätarvisiret över bristen på plastraketer....med handtagsvärmen på.

:mattias

Och hur förklarar du bort din brist på bollar när jag berättar att hon som jag körde med satt på en gammal stelbent Harley i mörkret och regnet? Tjejer tål tydligen vatten och mörker. Hojar är till för att köras med, har jag hört. Och det oavsett väder.... ;)

Och hur förklarar du bort din brist på bollar när jag berättar att hon som jag körde med satt på en gammal stelbent Harley i mörkret och regnet? Tjejer tål tydligen vatten och mörker. Hojar är till för att köras med, har jag hört. Och det oavsett väder.... ;)

Har du fått för dig att det är unikt att köra hoj när det regnar?
Vissa hatar att bli blöta och ser inget nöje i att köra hoj när det är pissväder och sätter sig då hellre i bilen.

Att sedan köra äventyrshoj på asfalt lär ju vara lika stort fail som att köra sportmoppe i sanfållan!
Men men alla är vi olika som tur är.

Min hoj har inbyggt regnfilter. Det minsta den misstänker att det är regn på gång börjar den hosta och hacka:D

Nu kvalar ju inte den in som sporthoj utan är mer en "Touring hoj med regnskräck".

Har inte brytt mig om att gå till botten med varför den är så grinig då jag inte heller gillar att köra i regn.

Nog för att bulten är lite överreklamerad, men att lyfta en tråd från -05 för att säga det känns lite onödigt. :hihi

Nu ere fan höst asså.

Ps. Det suger röv att köra sporthoj i regn. Röv. Bulten kör man inte i regn NÅGONSIN om man inte har jävligt otur o hamnar i en skur.

Helvett!

Nog för att bulten är lite överreklamerad, men att lyfta en tråd från -05 för att säga det känns lite onödigt. :hihi

Ha ha ha! Jag kollade faktiskt inte datumet utan sökte på "Slingerbulten" och detta var en av dom första och mest relevanta trådarna som kom upp. :lol Men mina inlägg här är inte att ta på allt för stort allvar. Glimten i ögat enbart faktiskt. Det var ärligt talat helt och hållet av misstag som vi insåg att det var Slingerbulten vi skulle köra. "Vafaan? Rosenhill? Då måste ju det här vara Slingerbulten!" :lol :rofl Och det var skitmörkt så vi såg knappt någonting.... :tungan

Har du fått för dig att det är unikt att köra hoj när det regnar?
Vissa hatar att bli blöta och ser inget nöje i att köra hoj när det är pissväder och sätter sig då hellre i bilen.

Att sedan köra äventyrshoj på asfalt lär ju vara lika stort fail som att köra sportmoppe i sanfållan!
Men men alla är vi olika som tur är.

Ja eller på allmän väg.? Knäpuckarna gör ju en otrolig nytta utanför Donken på Sveavägen..... :7peta ;) Ska faan gaffa på knäpuckar på mitt GoreTex-ställ bara för att. Sen ska jag köra "Bulten" igen. Ska plocka av korvlådorna först så att dom inte skrapar i backen när jag lägger ner....... :tummenupp ;)

Last edited:
Ha ha ha! Jag kollade faktiskt inte datumet utan sökte på "Slingerbulten" och detta var en av dom första och mest relevanta trådarna som kom upp. :lol Men mina inlägg här är inte att ta på allt för stort allvar. Glimten i ögat enbart faktiskt. Det var ärligt talat helt och hållet av misstag som vi insåg att det var Slingerbulten vi skulle köra. "Vafaan? Rosenhill? Då måste ju det här vara Slingerbulten!" :lol :rofl Och det var skitmörkt så vi såg knappt någonting.... :tungan

Så det kan lika gärna vara Huddingevägen ni åkte i mörkret..?
Nä. 226:an är inte så häftig. Alls. :glömdet

Köra hoj när det regnar är som att dyka i Sverige.Rätt onödigt men man gör det ibland för att hålla sig i form...

Slingerbulten är en kanon kul sträcka, fattar inte hur Herr H kan tycka den var tråkig:va Förmodligen så gasades det för dåligt i fel väderlek och du måste ju givetvis knäskrapa i fotokurvan för den rätta feelingen :D

Köra hoj när det regnar är som att dyka i Sverige.Rätt onödigt men man gör det ibland för att hålla sig i form...

Ha ha ha! Det är nog därför jag gillar att köra i regn. Har gjort nästan 2.000 dyk i svenska vatten. Fast det var ett tag sen. 20 kilo sedan ungefär..... :lol

Slingerbulten är en kanon kul sträcka, fattar inte hur Herr H kan tycka den var tråkig:va Förmodligen så gasades det för dåligt i fel väderlek och du måste ju givetvis knäskrapa i fotokurvan för den rätta feelingen :D

Ha ha ha! Får skicka ut någon med ir-kamera för annars lär det inte bli några bra bilder. :) Det var som sagt knökmörkt. Och för att jag ska lyckas få skrapmärken på puckarna även vid torrt väglag lär jag behöva lägga ner hojen på sidan med motorn avslagen och sen lägga mig bredvid och gnugga puckarna mot asfalten..... :lol

Jag är själv lite förbryllad över att jag aldrig kört Slingerbulten tidigare. Tror att jag varit på dom flesta vägar runt Stockholm sedan jag flyttade hit för 20 år sedan men inte Bulten. Jag ska ge den några chanser i dagsljus och torrt vägglag framöver. Men den var lite för kort och det var jag inte riktigt beredd på. Finns många fler roliga vägar norr om stan runt Gottröra/Knutby/Arlanda. Fast inga bra fik av vad jag sett. Och jag förstår verkligen den sociala aspekten och att träffa en massa likasinnade på Rosenhill. Och det är en rackarns blandning på folk av vad jag förstått. :tummenupp

Jag älskar Bulten. Det finns inget bättre än att klippa nån stackars kromsläde eller övningslörare i 200+ och sen vänta på deras sura blickar på Rosenhill. Det är fan livskvalitet:fyllisar
Att slököra på bulten är fan helt fel. Bulten är bäst i bombtempo, så är det bara.

Jag älskar Bulten. Det finns inget bättre än att klippa nån stackars kromsläde eller övningslörare i 200+ och sen vänta på deras sura blickar på Rosenhill. Det är fan livskvalitet:fyllisar
Att slököra på bulten är fan helt fel. Bulten är bäst i bombtempo, så är det bara.

Ähhhh, du vet inte varu snackar om. Du har väl aldrig kört bulten heller :D:D:D

Nu ere fan höst asså.

Ps. Det suger röv att köra sporthoj i regn. Röv. Bulten kör man inte i regn NÅGONSIN om man inte har jävligt otur o hamnar i en skur.

Helvett!

Japp och det kommer märkas på trådarna snart att det nalkas mot vinter och kyla... kunde det inte vara i början av säsongen istället.

Bulten är en kul sträcka, framförallt om man KÖR den, inte åker som de flesta verkar göra. Man kanske inte behöver(eller ja klarar man det så varför inte :D) bomba den som P-G, fürsten osv. Ett rätt bra tips innan ni gör eran bombarrepa, dra ett varv för att kolla in status på den. Det blir mindre överraskningar då :D:D

Vid vilken av de där "andra - roligare vägar" kring Sthlm kan man träffa på cheyer som inte har något alls under ett rejsställ :D ? Blev flashad av en idag igen ! :tuttar

Bulten är ju bäst !

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...