Tycker ni att Slingerbulten är en dunderslingrig väg som kan köras på 5 minuter??? Att Stelviopasset eller Trollstigen är tillräckligt kurviga???
Jösses grabbar! Då har ni inte kört redigt slingriga vägar!
Yttra er först när ni har kört Transfagarasan Highway, i Transsylvanien i Rumänien!!!
DET är en slingrig väg med hårnålsskarpa kurvor på hög höjd och där säkerhetsräcken är antingen skadade eller lyser helt med sin frånvaro. Ett enda misstag är förenat med döden.
Som grädden på moset så finns det en markant risk/chans att man dessutom stöter på vilda björnar och vargar eller att man av misstag råkar köra rätt över deras spillning och riskerar att halka av vägen.... och fortsätta färden nerför branten mot en säker död!!! Transsylvanien är Europas björn- och vargtätaste område! Och som ytterligare bonus så är det ALLTID risk för s k landslides... gigantiska klippblock kan när som helst rasa ner från bergen och ner på vägen.
En fantastisk F1-bana på hög höjd, uppemot 2000 m! En slingrig väg som jag rekommenderar. Mycket nöje under ett par tre timmar!

Den körde jag för drygt 2 år sedan... och jag är tjej!
Hepp!!!