Plugga Pair Valve Z750?

urout

Toulange
Gick med
21 Feb 2008
Ort
Tullinge
Hoj
Kawasaki Z750ABS 2010 , KTM 450SX -06
Hej!

Ska montera mitt nya Mivv GP Slip on och jag har tittat runt på forumet en del. Jag har förstått att man ska koppla bort de två vajrar som sitter på orginalsystemet.

Men sen har jag även läst att man ska plugga "Pair valve" för att man ska slippa avgasknallar och även kunna krypköra ??

Hur gör man detta och varför (menar alltså vad i motorn jag påverkar) ?
 
ok tackar , är det här alltså nödvändigt när jag ska montera slip on?
 
Just det kan jag inte uttala mig om! För vet ju inte exakt hur det ser ut, men kan inte förstå varför det måste tas bort, men finns säkert andra här på SH som vet :tummenupp
 
Det gick som en dans och hojen går precis som tidigare men med ett klart bättre ljud... :rock
 
Det gick som en dans och hojen går precis som tidigare men med ett klart bättre ljud... :rock

Pair måste tas bort om du vill mappa cykeln i bänk, eller om du monterar Autotune inkl Bredbandslambdasond, annars får man fel avgasvärden
 
ok nu går den precis som tidigare och inga larmkoder har dykt upp som jag sett att andra skrivit om i forumet så nu kör jag på.
 
Nyheter
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Back
Top