MotoGP 2012 - bwin Grand Prix Ceské republiky Brno

Det var ju det jag menade med att det kom via vevhusventilationen. Du pratade ju om att motorn höll på att rasa vilket jag tvivlade på även om man kan hävda att dessa motorer alltid är nära ett ras. :)

Ganska säker på att man inte leder tillbaka vevhusventilationen till insug, utan till en separat behållare, det som ryker borde komma från antingen ventiltätningarna som släpper igenom eller kolvringarna, när det är lite för mycket olja.

När man går från acceleration till motorbroms så blir det ju undertryck i förbränningsrummet och då vill den suga i sig oljan, slitna eller överfyllda motorer beter sig ofta så.
 
Rea testade RC212V för två år sedan i Malaysia så det var inte första gången han körde deras MotoGP-hoj. Men den här var säkert bättre :)
 
Rossi har sagt att han hade olja på motor och stövlar.
Så helt stabilt var det inte.
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top