Hepp...
Idag hände det igen. Rullade in i depån, krängde på strumporna och chillade lite. Men gick rätt snart ut med den andra gruppen igen och hojen hade alltså bara varit avstängd en kort stund.
--> Batteritorsk??
Tidigare har detta bara hänt när jag rullat in i bandepån för att vila lite (farträdd, fet och dålig kondition funkar inte, så ibland måste farbror andas ifred) ett par minuter. Startmotorn går med det är liksom "trött", precis som när batteriet är urladdat.
Det märkliga är att batteriet är i kanonkondition, varje gång jag mäter är det finfint. Den startar tveklöst varje gång i vanliga fall och en av gångerna ovan när den tvekat var batteriet helt nyladdat (stod med laddare 1,5 timme i depån precis innan).
Jag tolkar det som att problemet är kopplat till värme. Och någon sa idag (han som fick springa iogång mig) att det kunde bero på dålig kontakt i jordflätan.
Kan någon förklara detta lite kort för mig, och bekräfta/dementera tesen och/eller resonera lite kring eventuella felkällor?
Idag hände det igen. Rullade in i depån, krängde på strumporna och chillade lite. Men gick rätt snart ut med den andra gruppen igen och hojen hade alltså bara varit avstängd en kort stund.
--> Batteritorsk??
Tidigare har detta bara hänt när jag rullat in i bandepån för att vila lite (farträdd, fet och dålig kondition funkar inte, så ibland måste farbror andas ifred) ett par minuter. Startmotorn går med det är liksom "trött", precis som när batteriet är urladdat.
Det märkliga är att batteriet är i kanonkondition, varje gång jag mäter är det finfint. Den startar tveklöst varje gång i vanliga fall och en av gångerna ovan när den tvekat var batteriet helt nyladdat (stod med laddare 1,5 timme i depån precis innan).
Jag tolkar det som att problemet är kopplat till värme. Och någon sa idag (han som fick springa iogång mig) att det kunde bero på dålig kontakt i jordflätan.
Kan någon förklara detta lite kort för mig, och bekräfta/dementera tesen och/eller resonera lite kring eventuella felkällor?



