Buell-tråden

  • Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date
Någon som har koll på vart man kan lämna in sin båge för mappning ?
Jag har en xb9sx 2009.

Jardine dämpare och k&n.

Kan man ens göra det själv utan bänk ?
 
Någon som har koll på vart man kan lämna in sin båge för mappning ?
Jag har en xb9sx 2009.

Jardine dämpare och k&n.

Kan man ens göra det själv utan bänk ?

Slå en pling till Tassen ute i Bollebygd. Han är ju en gammal räv inom Sportster. Jag vet att han har bänk och kunskap inom mappning. Dock kan jag inte lova dig att han inte kommer spotta och fräsa om man nämner luft och buller ihop med Buell... Annars kan han förmodligen dirigera dig vidare! Posta gärna vad som händer då även jag går i tankarna om att byta pipa!
 
EFTERLYSNING!!
En av familjens Bueller har blivit stulen!!
Den försvann på Lidingö och eftersöks troligen mer av oss än av polisen!!
Buell 1125R -08, i princip nyskick med reg.nr CDG258.
Tyvärr inga större utsikter om att få den återfunnen, men hursomhelst jag saknar den!!
 
Vart i världen köper man billigast bälthjul och drivbälte till m2 cyclone i olika antal kugg ? Jag vill ha 27t- 61t
Har hört att nyare Bullar har starkare bälten som tål köra lite stenar igenom sig,finns det även till äldre Bullar?
Nybliven m2 98 ägare
 
Är det någon som har ett höger gaffelben till en XB9S att sälja? Har jagat runt men utan framgång...:huvet
Även intresserad av en komplett styrkorna.
Maila mig om ni har något att sälja:Bugar
 
Slå en pling till Tassen ute i Bollebygd. Han är ju en gammal räv inom Sportster. Jag vet att han har bänk och kunskap inom mappning. Dock kan jag inte lova dig att han inte kommer spotta och fräsa om man nämner luft och buller ihop med Buell... Annars kan han förmodligen dirigera dig vidare! Posta gärna vad som händer då även jag går i tankarna om att byta pipa!

Fick nån utav er svar utav Tassen?
 
Är det någon som har ett höger gaffelben till en XB9S att sälja? Har jagat runt men utan framgång...:huvet
Även intresserad av en komplett styrkorna.
Maila mig om ni har något att sälja:Bugar

Kolla med NCCR i Delsbo, dom brukar kunna ha en del begangnat annars e-bay.
 
Hello! Är det nån som känner till lite smäckrare lösningar till regskylthållaren till 1125r? Är inte så sugen på att såga i originalet!
 
Surfade runt lite på ebay för några dagar sen och hittade en halvkåpa passandes X1. Har sett några enstaka bilder på dessa kåpor, någon som har någon info om tillverkare. Vet inte om jag tycker kåpan är speciellt snygg, men jag köpte den ialla fall, bara för att...:tungan $(KGrHqJ,!ogE-0uYQw14BQ!)3,5Np!~~60_12.jpg515695.jpg
 
Fick exakt det här problemet på min '12X för ett par år sen. Både voltregulator och stator hade bränt - men det berodde på att kopplingen mellan generatorn och voltregulatorn var dåligt ihoptryckt, så efter ett tag hade kontakten skakat loss, och då blev det överslag/gnistbildning/kortslutning mellan polerna i kopplingen.
Så oavsett om du gör jobbet själv eller ber en verkstad ta hand om det, se till att du kollar upp den kontakten också, så du inte råkar ut för samma sak på nytt... :död

Hallå alla glada! Jag råkade ut för att min xb12ss-06 slutade ladda häromdagen och stannade på nynäsvägen. Den kommer knappt över 12 volt vid 2000 varv efter jag laddat batteriet igen. Är det någon som har något tips på en verkstad eller person i stockholmsområdet som kan göra ett bra jobb med felsökning och reparation till en vettig penning. Hus, två barn och fullt upp på jobbet gör tiden till en trång sektor.

Alla tips mottages tacksamt.

Mh

Daniel
 
Hallå alla glada! Jag råkade ut för att min xb12ss-06 slutade ladda häromdagen och stannade på nynäsvägen. Den kommer knappt över 12 volt vid 2000 varv efter jag laddat batteriet igen. Är det någon som har något tips på en verkstad eller person i stockholmsområdet som kan göra ett bra jobb med felsökning och reparation till en vettig penning. Hus, två barn och fullt upp på jobbet gör tiden till en trång sektor.

Alla tips mottages tacksamt.

Mh

Daniel

Rädd att det är antingen tid eller pengar du får punga ut med om ingen schyst själ har lust att låna ut delar till dig.
Googla 77 connector för information om kontakten som hade pajat för mig. En sån Deutz-kontakt får du för några tior hos en välsorterad harley/customaffär, så det är inget konstigt. Du behöver bara plocka bort kåpan vid avgasröret och hitta den gråa kontakten på högersidan av motorn för att kolla just den biten, så det gör du på en kvart (Torx 27 är rätt bit att använda, och så lite loctite/gänglåsning när du ska sätta fast skruvarna igen - symptomet du letar efter är bränd plast nära polerna i endera sidan av pluggen).

Vad gäller hur man felsöker generatorn/voltregulatorn så måste jag erkänna att jag har dålig koll - jag bytte bägge för säkerhets skull, och passade på att montera laddningsvarnare när jag ändå var igång. Jag räknar kallt med att den aldrig kommer att behövas eftersom jag nu har den. :-)

Ska du byta statorn så måste du öppna transkåpan och ta isär primärdrivningen, och då sticker timmarna iväg rätt snabbt oavsett om du mekar själv eller går till verkstan för att få jobbet gjort åt dig. Överslaget jag fick var 6 papp i arbete om jag inte minns helt fel, så då tyckte jag det var värt att bränna en helg på att göra det själv. :saknarmekvana
Men bestämmer du dig för det, skaffa för allt i världen verkstadshandboken - den är guld värd.
 
Rädd att det är antingen tid eller pengar du får punga ut med om ingen schyst själ har lust att låna ut delar till dig.
Googla 77 connector för information om kontakten som hade pajat för mig. En sån Deutz-kontakt får du för några tior hos en välsorterad harley/customaffär, så det är inget konstigt. Du behöver bara plocka bort kåpan vid avgasröret och hitta den gråa kontakten på högersidan av motorn för att kolla just den biten, så det gör du på en kvart (Torx 27 är rätt bit att använda, och så lite loctite/gänglåsning när du ska sätta fast skruvarna igen - symptomet du letar efter är bränd plast nära polerna i endera sidan av pluggen).

Vad gäller hur man felsöker generatorn/voltregulatorn så måste jag erkänna att jag har dålig koll - jag bytte bägge för säkerhets skull, och passade på att montera laddningsvarnare när jag ändå var igång. Jag räknar kallt med att den aldrig kommer att behövas eftersom jag nu har den. :-)

Ska du byta statorn så måste du öppna transkåpan och ta isär primärdrivningen, och då sticker timmarna iväg rätt snabbt oavsett om du mekar själv eller går till verkstan för att få jobbet gjort åt dig. Överslaget jag fick var 6 papp i arbete om jag inte minns helt fel, så då tyckte jag det var värt att bränna en helg på att göra det själv. :saknarmekvana
Men bestämmer du dig för det, skaffa för allt i världen verkstadshandboken - den är guld värd.

Tack för det snabba svaret!

Det låter som det får bli hemmafix. Garage och verkstadsbok har jag så på den fronten borde det vara lugnt. Det var tiden som det var brist på.

Ska kolla kontakten.

MVH

Daniel
 
Har aldrig sett denna modell på kåpa, men den är ju fräck :tummenupp och många kommer nog klia sig i huvudet :va när de ser mc´n.

Finns ett forum för äldre Buell"er på Sporthoj, som heter.....
Buell - Äldre modeller med stålrörsram. Det är nog större chans att någon där vet något om kåpan....

Länk: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=199390
odyssey color.jpg


Surfade runt lite på ebay för några dagar sen och hittade en halvkåpa passandes X1. Har sett några enstaka bilder på dessa kåpor, någon som har någon info om tillverkare. Vet inte om jag tycker kåpan är speciellt snygg, men jag köpte den ialla fall, bara för att...:tungan View attachment 367551View attachment 367552
 
Last edited:

Bifogat

  • buell-odyssey-kolors_bf_33146.jpg
    buell-odyssey-kolors_bf_33146.jpg
    48.4 KB · Visningar: 105
Se till att ni sköter Statorn på bästa sätt, H-D Sverige tror nämligen att vi vill lägga 11.000:- på en ny.
Tips på firmor som lindar om stator emottages tacksamt
 
Har fått lite problem med min firebolt, den går idag lite snålt så stiften var lite åt det vita hållet. Precis bytt ut dessa mot ett par nya idrium. Passade även på att beställa en EcmSpy kabel och tänkte ge mig på en TPS reset när den anländer, har jag förstått det rätt att efter återställningen så borde ecm:en mappa om sig mot en mer korrekt blandning?

Det sitter K&N filter, buell racing system men orginal ECM, har ej lyckats kontrollera om den är Racemappad eller inte än.
 
Back
Top