Bänknings(effekt)fråga?

Undersöker du saken hittar du säkert flaskhalsen till dinna ynka 130hk :D

nu när vi ändå är inne på ämnet. Ni som verkligen vet. Vilka ställen kan man lämna in hojen för bänkning/mappning och få ett bra ärligt och ej glädje visande resultat utan hardcore ärliga resultat hur mycket det än kan svida :gnissla

Gärn iaf ett förslag i södra sverige också :) min guzzi behöver en PC :banana

Undersöker du saken hittar du säkert flaskhalsen till dinna ynka 130hk :D

nu när vi ändå är inne på ämnet. Ni som verkligen vet. Vilka ställen kan man lämna in hojen för bänkning/mappning och få ett bra ärligt och ej glädje visande resultat utan hardcore ärliga resultat hur mycket det än kan svida :gnissla

Mja vet inte om PC,n klarar Guzzi,n utan att få problem med Lambdasonden/felkod ,plus om den klarar ställa om Tändningen...
Vet att det går att "fila" om Moto Guzzi Grisso (?) , s orginal burkar med en "txa" , vet oxå att PROservice gjort 2 st "Grisar" för ett par veckor sen..

Ni som verkligen vet. Vilka ställen kan man lämna in hojen för bänkning/mappning och få ett bra ärligt och ej glädje visande resultat utan hardcore ärliga resultat hur mycket det än kan svida :gnissla

Kolla med Mats på Hondacenter i Helsingborg.

Hmmm..
Tänkte bara säga att jag ringde centret som gjorde bänkningen och frågade varför diagrammet såg ut som det gjorde.
Han sade att det beror på att när man bromsar i bänken så går cykeln kortvarigt för fett vilket händer alla cyklar och kurvorna ser ut så på alla.
Så som sagt.. jag får bita i det sura.
:mad:
Typiskt oxå...

:död

* Det som var lite märkligt är att min polares orginalhojs kurva inte har ripplet, samt att dom först påstod att jag har fel inställd PowerCommander..:confused:
Vad jag vet så har jag förgasare inte CV, utan FCR..:va*

Hmmm..
Tänkte bara säga att jag ringde centret som gjorde bänkningen och frågade varför diagrammet såg ut som det gjorde.
Han sade att det beror på att när man bromsar i bänken så går cykeln kortvarigt för fett vilket händer alla cyklar och kurvorna ser ut så på alla.
Så som sagt.. jag får bita i det sura.
:mad:
Typiskt oxå...

:död

* Det som var lite märkligt är att min polares orginalhojs kurva inte har ripplet, samt att dom först påstod att jag har fel inställd PowerCommander..:confused:
Vad jag vet så har jag förgasare inte CV, utan FCR..:va*

Han kanske menade just när man vrider på gas, då går ju accpumparna in på dina gasare och fettar till det hela. Just jiddret på låga varv behöver man inte bry sig om så länge hojjen inte jiddrar i verkligheten. Däremot så skall du begära AFR-kurva varje gång du bänkar, det är den kurvan som räknas...

Ripplet på diagramet beror väl på att dom startat loggningen innan dom startat cykeln, ser ut som uppväxling från 1:an till 6:an och sen höll dom gasen ett litet tag innan dom vred fullt på 6:an.

Får man fråga vad du fick ge för mätningen?

Last edited:
Nyheter
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort