Honda CBR 1000/600 RR-Tråden

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Hade fälgarna på lack... De försvann någonstans mellan garaget, bilen, lackeraren, däckfirman, bilen - garaget..

Anyway, ny beställd 110:- trist att vänta bara!

Godkväll
 
Hade precis marksyning på Kinnekulle och behöver nu några delar, har någon följande:

För en CBR600RR 2004

Växelspakspinnen
Motorkåpa vänster sida

Hör av dig till mig direkt via mail, grenc(at)kth.se.
Tack!
 
Har haft isär min hoj lite, bara kåpor o nu när ja startade den så blinkar min oljelampan andå har ja olja till max sträcket, kan ja ha kommit åt någon oljegivare isf vart sitter den?
Honda 600rr -03

/Johan
 
Någon som sitter på en bromskiva (höger) orginal till en cbr 600 rr 2007? skicka pm samt pris i så fall :fakta
 
En fråga, har en cbr1000rr 2005. Den är lite dum med vad jag antar är kopplingen.
När jag växlar (för det mesta från neutral till 1an) så låter det lite illa ifrån lådan typ som att inte växeln hoppar i direkt.

Är det kopplingsbyte på G tror ni? Och om det är, är det svårt att göra själv?

//P
 
Lite hjälp tack

Ska dreva om min cbr 600rr 2008 till 15-45.

Vilken längd behövs på kedjan och vilket märke på kedja rekommenderas. det är en 520 kedja.
 
En fråga, har en cbr1000rr 2005. Den är lite dum med vad jag antar är kopplingen.
När jag växlar (för det mesta från neutral till 1an) så låter det lite illa ifrån lådan typ som att inte växeln hoppar i direkt.

Är det kopplingsbyte på G tror ni? Och om det är, är det svårt att göra själv?

//P

Gasa till lite innan du lägger i växeln.
 
Återmontera orginal ljuddämpare.

Har köpt mig en Fireblade -08 som det nu sitter en GPR dämpare på men tänker montera tillbaka orginalburken.
På orginalburken sitter det en vajer som går till ett "spjäll" inne i burken, vart på cykeln skall vajern monteras?
Är det ngt som hänger ihop med gasrullens rörelse eller finns det ngt annat som rör sig då varvtalet på motorn stiger.

Det kanske löser sig automatiskt då jag börjar skruva men lite förhandsinfo är alltid bra att ha.

/Per:
 
Återmontera orginal ljuddämpare.

Har köpt mig en Fireblade -08 som det nu sitter en GPR dämpare på men tänker montera tillbaka orginalburken.
På orginalburken sitter det en vajer som går till ett "spjäll" inne i burken, vart på cykeln skall vajern monteras?
Är det ngt som hänger ihop med gasrullens rörelse eller finns det ngt annat som rör sig då varvtalet på motorn stiger.

Det kanske löser sig automatiskt då jag börjar skruva men lite förhandsinfo är alltid bra att ha.

/Per:

Ska du sälja GPR pipan?? :tungan
Hör isåfall av dig.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top