Jag är total sämst.

• Thread starter Thread starter mojja83
  • Start date Start date

mojja83

Guest
Härmed erkänner jag att jag är världens sämsta mc pilot.
Fattar inte hur man kan lowsida i ejjes på åsen.

Håller moderat hastighet in har 1 pilot framför mig som håller ungefärlig hastighet som mig själv lyfter blicken för att kolla utgång ur ejes och har moderat gaspådrag sekunden efter sänker jag blicken för att se att piloten framför mig slagit av på gasen och jag är på väg att köra in i den samma som en missil.
Ställer mig på hejdarna för att undvika kollision och tappar framhjulet cykeln lowsidar och blir antagligen skrot.
Tur i oturen hände detta på en smc körning så att försäkringen gäller.

Fan bara att jag inte fick igång banhojen igår så jag slapp köra sönder en gatcykel för dyra penningar samma skador på banhojen hade lösts med ett nytt kåpset och sprayburk.

Förlåt kollektivet var inte meningen att höja era premier :(krama:hjälm:död

Den där hojen är iaf välklotad.
Och det är ju rent allmänt känt att man lägger minst en hoj under sina första två år med hoj...

Det e lugnt grabben, min premie är redan maxad till skyarna så du kan krascha på så mycket du vill.

Men du får ta med dig nåt från det här, håll avstånd föffan.. vad jag förstått är smc:s körningar inte direkt race utan trafikövningar... (hehe jag gjorde ungefär samma grej förra veckan, fast jag klota inte)

Det var säkert däcken det var fel på :rofl

Nope piloten alltså mig det är fel på. Helt och hållet mitt fel.
Har inga problem att erkänna när jag gjort bort mig och stå för det.

Men du verkar gilla att tracka och spela allan hoppas det fungerar bra för dig.

Varenda banfixerad knasboll här tjatar ju om att det är på bana man ska testa gränser och klota, så du kanske istället ska se det som ett mission accomplised att de va just på bana? :rolleyes:

Ta med dig det här, och gå in med lite mer respekt för körningen framöver, och se till att ha marginaler.

Träna lite bredblick med. ;)

Vad sa jag om däck? Du får större marginaler mot sådan här skit med däck som är avsedda för detta. . . . . . . Inget ont om gatdäck men lär dig köra först så du inte behöver marginalerna som riktiga däck ger dig.

Ta med dig det här, och gå in med lite mer respekt för körningen framöver, och se till att ha marginaler.

Träna lite bredblick med. ;)

Du har så rätt så. Tur bara att det vart en singel av mitt misstag och att jag inte tog med mig någon mer i fallet då tror jag nog jag aldrig satt mig på en cykel igen.

Nya friska tag imorgon då :) Kan ju inte gå värre än vad det gick idag!

Härmed erkänner jag att jag är världens sämsta mc pilot.
Fattar inte hur man kan lowsida i ejjes på åsen.

Åh, det är du inte ensam om. Plockade upp en Suzuki med sönderskrapade motorkåpor där en gång. Den arga piloten hette Backlund och motorn var hyggligt oljetom när skamkärran körde förbi...

Lite mindre "target practice" och fingrarna borta från bromsgreppet när du börjar svänga så lär det inte hända igen. Åtminstone inte imorgon... :tummenupp

Last edited:
Shit happens. Du är varken den förste eller den siste att göra något dumt, inklusive undertecknad.
Ta med dig erfarenheten och lär dig något av den så är det inte helt bortkastat...
Som SGM sade, bredblick.

Nope piloten alltså mig det är fel på. Helt och hållet mitt fel.
Har inga problem att erkänna när jag gjort bort mig och stå för det.

Men du verkar gilla att tracka och spela allan hoppas det fungerar bra för dig.

Du har inte funderat på att hålla dig ifrån banan ett tag? Det blir en dyr hobby för dig.....

Du har inte funderat på att hålla dig ifrån banan ett tag? Det blir en dyr hobby för dig.....

Jag har råd med min hobby. Du kanske skulle söka lite terapi och bli sams med ditt inre väsen som gör att du måste tracka ner på andra för att må bättre själv?

men en lowside skrotar man inte en hoj av?

du har ju klotat rätt mkt bara denna säsong, det är bra, du slipper chocken härmed =)

p.s man kan väl inte klota på smc körningar ;)

Jag har råd med min hobby. Du kanske skulle söka lite terapi och bli sams med ditt inre väsen som gör att du måste tracka ner på andra för att må bättre själv?

Han gav dig ju bara ett ekonomiskt tips! Men skönt att du är oskadd och om du har mycket cash så är de ju inget problem, bara fixa ny hoj och ut och leka igen! :) :yoparty

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!