Pickup-besatt.

Fan va najs Bushido! Och jevlar vad den svarar bra! Om problemet är borta så är det ju grymt. :banana

Ja, håller med!:banana Ja, den har faktiskt ett riktigt bra gassvar. Det har den haft även utan turbon, men nu är det på något sätt... Tyngre. MAn hör liksom riktigt hur det säger "SLURP!" under huven när turbon drar i sig luft:D Om problemet är borta ja, men jag vet inte riktigt... Jag vågar likmsom inte lita på den ännu. Det kan ju ha varit rent flyt att den startade just denna gång, men det är som sagt nästan för snhyggt för att vara slumpen... I och med att den kärvat vid samtliga senaste provturer menar jag. Hur som helst, jag ska försöka få den besiktigad så att jag kan ut och använda den ordentligt igen, tror att jag behöver testa mer för att kunna veta säkert. antingen är felet som bortblåst, eller så visar det sig med lite ytterligare test att det inte är borta alls. Vi får se :)

Edit: Var ute och körde en sväng till, det verkar funka så långt...:confused: Haha, hamnade lite offroad av misstag dessutom, fyrhjulsdrift är bra att ha när man plötsligt råkar befinna sig i ett gammalt uttorkat kärr:D
 
Last edited:
Skulle inte du sälja?

Suger ordentligt i pickistarmen, som alltid.
 
Skulle inte du sälja?

Suger ordentligt i pickistarmen, som alltid.

Har bestämt mig för att pyssla om den lite först, så får vi se vad det blir av det sen :) Den är lite dyr för mig att äga, framförallt som jag för tillfället är både arbetslös och pank... Men jag tänker försöka sälja av lite annat skit jag har stående och fixa till chevan i väntan på nytt jobb. Får jag ordning på småfelen och ett nytt jobb inom kort behåller jag den nog ett tag till :) Att vara ute och köra ikväll gav mersmak må jag säga, nykär:D
 
Jag letar jänkepickis och har kollat lite på cheva S10 runt 10-15000 pistoler... Vad finns att säga om modellen? Har inga särskilda krav mer än att den ska rulla året ut helst. Finns det några alternativ i samma prisklass?














:Bugar
 
Jag hittade ett nytt användningsområde för min pickis häromdagen... stubbuppdragare:yoparty
View attachment 365219

jävlar vad det brakar när stubben brister:lol

Så har vi använt vår gamla King Cab uppe i Norrland. I synnerhet de första åren när stället var rätt igenvuxet efter flera år av eftersatt skötsel. Vi drog stockar efter träd vi fällt, stubbar med rötter, sly, bråten som fanns i ladugården etc. Satte upp två, tre stora majbål i flera år på tomten som brändes på våren året efter. Sådant som inte kunde brännas kördes till tippen.

Det enda man kan sakna ibland är en riktig diffspärr som t ex Landrover Defender har. Om ett hjul befinner sig ovan mark kommer bilen ingenstans utan hjälp att ge det hjulet grepp. Men det är så pass sällan att det oftast inte ställer till med några större bekymmer. Har aldrig riktigt kört fast med bilen trots att jag vadat genom oplogade väg ner till huset på våren innan snön tinat bort.

Måste säga att jag är rätt imponerad över kvalitén på den här typen av bilar. Trots lite misskötsel från och till i service och underhåll av oss och tidigare ägare har bilen bara gått och gått och startat i över -30 grader på vintern. Lack och plåt har fått sig skavanker genom åren som gått, men det är inte mer än lite ytrost på sin höjd, vilket man kan tacka det norrländska klimatet för. Bilen har levt hela sitt liv där uppe. Lät byta kylarevätska på bilen nu när jag var uppe och verkstaden var imponerad över skicket på underredet och mekaniken. Inga läckage alls någonstans. Inte illa för en bil som köptes in för ett par tusen kronor för massor av år sedan.
 

Bifogat

  • bild-1.jpg
    bild-1.jpg
    241.6 KB · Visningar: 129
jorå så att efter en massa velande hit o dit så slog jag till slut till på polarens fullsize caddy ;) varken tillräckligt med sittplatser eller drivning på alla hjul som hg ville ha från början dessutom rostig, men va tusan den var billig och den kommer att gå många resor med skräp till o från tippen på semestern....o grabben blir ju nöjd han har ju saknat "lastbilen" sen jag sålde den förra för två år sen :)
 
Tog och byggde färdigt det där 4" avgassystemet jag knåpade på för länge sedan men som jag förlorade lusten att bygga klart när bilen började krångla. Tycker nog att jag fick till lite bättre vissel med det, eller vad säger ni?:tuttar
http://www.youtube.com/watch?v=MDDVTvDEmk8

Detta var för övrigt efter en lång provtur och bilen var mer än väl uppe på arbetstemp, så startfelet verkar onekligen vara borta!:banana
 
Tog och byggde färdigt det där 4" avgassystemet jag knåpade på för länge sedan men som jag förlorade lusten att bygga klart när bilen började krångla. Tycker nog att jag fick till lite bättre vissel med det, eller vad säger ni?:tuttar
http://www.youtube.com/watch?v=MDDVTvDEmk8

Detta var för övrigt efter en lång provtur och bilen var mer än väl uppe på arbetstemp, så startfelet verkar onekligen vara borta!:banana

Najs! :tummenupp


Denna tycker jag är sjukt najs! Men hur är priset? Är det så mycket man måste slanta upp för att få en?

http://www.blocket.se/alvsborg/Chevrolet_2500_6_5td_41486364.htm?ca=23_10&w=3
 
Jag letar jänkepickis och har kollat lite på cheva S10 runt 10-15000 pistoler... Vad finns att säga om modellen? Har inga särskilda krav mer än att den ska rulla året ut helst. Finns det några alternativ i samma prisklass?
:Bugar

Oavsett vilken bil du kollar på i den prisklassen så kan det vara vilka fel som helst, bara att leta efter ett exemplar du "tror på".
Jag har haft en -01 S10 V6 4WD i 8 år, har funkat bra, fått byta bromsskivor och lite andra slitdelar, inget större egentligen, nu har den gått 20000mil och knallar på än.
Eftersom S10'an var bra så köpte jag en Blazer -99 för 5 år sen, värsta jävla skitbilen, såldes trasig ett år senare, vet inte om jag fick ett måndagsexemplar eller om dom gjorde några förändringar mellan -99 och -01, men allt såg lika ut när man kollade på dom.
 

Bifogat

  • Bild0121.jpg
    Bild0121.jpg
    238.1 KB · Visningar: 180
Oavsett vilken bil du kollar på i den prisklassen så kan det vara vilka fel som helst, bara att leta efter ett exemplar du "tror på".
Jag har haft en -01 S10 V6 4WD i 8 år, har funkat bra, fått byta bromsskivor och lite andra slitdelar, inget större egentligen, nu har den gått 20000mil och knallar på än.
Eftersom S10'an var bra så köpte jag en Blazer -99 för 5 år sen, värsta jävla skitbilen, såldes trasig ett år senare, vet inte om jag fick ett måndagsexemplar eller om dom gjorde några förändringar mellan -99 och -01, men allt såg lika ut när man kollade på dom.
Misstänkte att det kunde vara så.. Att kvalitén varierar från bil till bil.
Jag håller ögonen öppna och hoppas det dyker upp något. Det verkar nästan som att chevan är den enda pickisen man får för den slanten, om man inte räknar med alla miljoner skodor och caddys som är till salu...
 
Najs! :tummenupp


Denna tycker jag är sjukt najs! Men hur är priset? Är det så mycket man måste slanta upp för att få en?

http://www.blocket.se/alvsborg/Chevrolet_2500_6_5td_41486364.htm?ca=23_10&w=3

Jag tycker att den verkar överdrivet dyr, är ju inte ens fyrhjulsdriven... Jag tror att du kan få bättre bilar i den prisklassen, eller lika bra bilar för mindre pengar.

Jag är verkligen glad att jag valde fyrhjulsdrift, det är lätt att fastna om man bara har bakhjulsdrift eftersom det är så lite vikt över drivande hjulen. Har själv fastnat på blött gräs (med minimal lutning), i en snödriva samt på lite smålerigt underlag. Bakhjulen bara spinner. Dunkar man i fyrhjulsdriften rullar bilen därifrån hur lätt som helst. Hel klart att rekommendera enligt min mening :tummenupp

Den här kanske?
http://www.blocket.se/alvsborg/Chevrolet_Silverado_Ext_6_5_TD_4x4_40923198.htm?ca=23_10&w=3
 
Helvette vad priset ligger högt på dessa bilar i sverige.
Är man lite om sig kan man säkert göra ett klipp på attdra hem en från finland, framförallt dom lite äldre modellerna är jekligt mycket billigare där. För att inte tala om här på holmen, men utbudet är ju lite sämmre.

Ps vart ute och sladdat lite i grusbrott med min. :banana
 
Last edited:
Ps vart ute och sladdat lite i grusbrott med min. :banana

Det är fan ballt att komma på brett ställ med sitt stora as till truck, brukar själv trycka till lite extra runt skarpa gruskurvor bara för att det är kul:D Känns så sjukt tung på något sätt:banana Dock får man bara lite försiktig, senast jag var ute och busade på grusväg (med avsikt att sladda då) så lossnade startmotorns huvudströmkabel vilket ledde till att trucken blev stående ute i skogen...:rolleyes::lol
 
Det är fan ballt att komma på brett ställ med sitt stora as till truck, brukar själv trycka till lite extra runt skarpa gruskurvor bara för att det är kul:D Känns så sjukt tung på något sätt:banana Dock får man bara lite försiktig, senast jag var ute och busade på grusväg (med avsikt att sladda då) så lossnade startmotorns huvudströmkabel vilket ledde till att trucken blev stående ute i skogen...:rolleyes::lol

Mjo, reser ett rätt bra dammoln med en sånhär med grova sulor. :)

Min verkar faktiskt rätt stadig, fast är ju oskruvat orginalskick, nästans helt rostfri osv. den. Förbaskat nöjd. Blir att byta ut jätte orginalljuddämparen mot nått lite mindre tätt + rakt rör bara så v8:an ryter lite bättre bara man sku komma sig för att leta upp delar. :)
(behåller orginalgrejjorna dårå)
 
Tror jag ska fläska på ett par 265/75/16 sen innan vintern. Det måste väl gå utan höjning eller kan man ha ännu större kanske? :) till helgen ska de truckas till polarens stuga, så där blir det nog att sitta på baklämmen och grilla osv.
 
Tror jag ska fläska på ett par 265/75/16 sen innan vintern. Det måste väl gå utan höjning eller kan man ha ännu större kanske? :) till helgen ska de truckas till polarens stuga, så där blir det nog att sitta på baklämmen och grilla osv.

Varför 265/75?
Cooper har 235/85/16 med terrängfäigt mönster.
Smala däck (relativt) fungerar bättre på vintern.
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top