MC uppkörning, balans..

Använde ingen gas när jag körde konbana, bara koppling. Funkar bra på radfyra i alla fall. Körde nån Ducati Monster på Risk2:an och den hackade som ett tröskverk om man inte använde ganska mycket grundgas. Om det går bra för dig, varför skulle du då göra annorlunda?

Ni som har tränat själva på konbana.

Har ni övningskört då eller "smugit" iväg med er hoj och tränat på en parkering?

Ni som har tränat själva på konbana.

Har ni övningskört då eller "smugit" iväg med er hoj och tränat på en parkering?

Själv har jag en utmärkt asfaltsplan 250 meter från där jag bor, dit ner "smög" jag och körde, kände inte för att bränna 3-4 lektioner på skolan enbart för att kryssa mellan konerna

Tog med ett gäng frisbees och använde de som koner :tummenupp

Jobba med höfterna. På väg att ramla innåt i en sväng. dra överkroppen innåt, gör att höften åker utåt vilket leder att att du reser hojen upp! Slår krokben på den spontana reflexen. men funkar efter lite övning!

Sitt långt fram så att du aldrig får helt raka armar utan alltid lite lätt böja.

å sen öva :)

Jag körde bara på koppling på uppkörning och fick till tillsägning om att använda mer gas. Var ju dock bara jobba vidare med kopplingen och gasa lite emellan ggr:na så är de lugnt :)

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back