Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
någon som vet vilket ventilspelet ska vara på en smc 2010? Tänkte kolla det nu när jag byter olja o filter..
Någon som kör med KN insatsfilter istället för orginal pappersfiltret?
Är de någon ide att köpa eller är det pengar i sjön
Har Akrap slipon och Akra map. Måste jag mappa om den om jag byter luftfilter eller funkar Akra mappen bra?
2010 Smc


Jag har precis satt i ett öppet K&N filter och det har blivit en stor skillnad, det känns som att motorn går renare och är piggare på hela registret.. Lätt värt![]()
Var ute och lekte lite i helgen och lyckades buckla bakfälgen ganska ordentligt.. Fälgen läcker inte luft och jag har inte hittat någon spricka. Ska montera av däcket och försöka slå tillbaka fälgen lite. Om det inte går så lär jag köpa en ny fälgbana, någon som vet vart jag kan få tag på en? Vad är det för mått på bakfälgen? (Det är en tubeless) Sen skulle jag gärna vilja ha tips på någon i sthlm som kan bygga upp ett nytt hjul med den nya fälgbanan?
View attachment 365427
Tack på förhand![]()
Var ute och lekte lite i helgen och lyckades buckla bakfälgen ganska ordentligt.. Fälgen läcker inte luft och jag har inte hittat någon spricka. Ska montera av däcket och försöka slå tillbaka fälgen lite. Om det inte går så lär jag köpa en ny fälgbana, någon som vet vart jag kan få tag på en? Vad är det för mått på bakfälgen? (Det är en tubeless) Sen skulle jag gärna vilja ha tips på någon i sthlm som kan bygga upp ett nytt hjul med den nya fälgbanan?
View attachment 365427
Tack på förhand![]()
är det svårt att ekra fälgarna?
De låter ju bra
Vad kör du för mapp då?

Min framfälg såg likadan ut efter en vurpa och jag tog av däcket och värmde med två stycken gasvärmare samtidigt, men det blev ändå inte tillräckligt varmt för att slå tillbaka den. Man lär väl behöva en gasbrännare för att få tillräcklig värme.
Ja köpte ny fälgbana på triumph center i länna som är återförsäljare för ktm.
Vad kostade den? Fälgade du om själv??
De va framfälgen den gick på 4000kr har ja för mig, bakfälgen e ju större så den kanske kostar mer. Jag ekrade om själv, e man bara noga så går det. annars finns ju wheeler dealer som ska vara bra har jag hört.

Va :O Kostade bara fälgbanan 4000kr? Jävlar då blir det värma till skiten glöder, haha![]()
japp, kollade nu på ktmshop.se och dom tar 4.500kr för bakfälgen så den verkar lite dyrare.
Jag försökte värma med två stycken gasbrännare men det blev inte tillräckligt varmt för att slå tillbaka, verkar behöva mkt värme =)
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |