nissepelle
Strandraggare
Tjena! Är i hojköparträsket. Var och kollade på en Suzuki RF600R 1993 idag, med ixil rör och ett skönt muller.
blev riktigt förtjust i hojen! Men det finns ETT stort (eller litet) problem. Det smäller rätt högt från lådan när man lägger i 1an och 2an, men även en smula på de andra växlarna. Jag åkte bakpå (inget hojkort) och killen växlade riktigt försiktigt märkte man, men ändå small det på rätt hyfsat inifrån lådan. Han sa att den varit så i hela de två åren han ägt den, och att äldre suzuki-hojar bara är sådana typ, men att den eventuellt kan behöva lite tjockare olja. Tjockare olja känns som bullshit i mina öron!
Ni som kan och vet, är detta en växellåda som snart kommer ge sig eller är det inget konstigt på en 19 år gammal hoj? Den var verkligen i riktigt fint skick i övrigt vad jag kunde utröna och se! Senare åkte jag med en CBR600F från 1987, och den var i jämförelse totalt knäpptyst från lådan.
Ni som kan och vet, är detta en växellåda som snart kommer ge sig eller är det inget konstigt på en 19 år gammal hoj? Den var verkligen i riktigt fint skick i övrigt vad jag kunde utröna och se! Senare åkte jag med en CBR600F från 1987, och den var i jämförelse totalt knäpptyst från lådan.