SMC på Gotland Ring 2012

Bah, känns som att man håller på att bli förkyld så här mitt i sommaren. Men att hoppa av nu finns så klart inte ens på kartan.

SMCs GR är den roligaste banträffen jag varit på så jag hoppas på en repris i år :)
Ses där!

Kul, då blir vi nåra 08-or bland alla regnvåta västkustare.

Jag åker med 11-färjan på onsdag.
Fredrik

Erik Ödmansson på KTM Super Duke R 2009 och Marcus Berneström på KTM Super Duke 2011 från Stockholm åker sena färjan runt 16 tror jag på onsdag. Om någon har plats i bil/släp skickar vi gärna med en väska o/el en dunk

Kul, då blir vi nåra 08-or bland alla regnvåta västkustare.

Jag åker med 11-färjan på onsdag.
Fredrik

Hoppas de dåliga vädret håller sig utanför öjn.
Ska bli kul o träffa er o titta på er.
Kommer o va resurs där ute ett par dagar:yoparty

Jag har plats i släpet. Bor på Ekerö

Ring vid lunch idag (tokbokad innan) 070-660 88 18

Fredrik

Vi är tre göteborgare som åker torsdag morgon, ska med färjan vid 11! Nån annan som åker då?
Stora frågan är ju om någon vänlig själ kan hjälpa en amatör att ställa dämparna någorlunda så jag slipper köra runt på en svamp i två dagar! :)
Sen undrar jag om det är några bullerkrav på Gotland.
Väl mött!! Ska bli så j-vla kul!

Vi är väldigt många som åker från Göteborg, men vi åker redan i morgon bitti för att vara på plats i god tid innan torsdagen :)

Angående bullerkrav så är det 95 dB vid förbifart som gäller även på Gotland Ring.

Fjädring har jag personligen dålig koll på, men vi har MC gruppen på plats som för en billig penning hjälper till med det mesta, kolla gärna på www.mcgruppen.se

Vi ses på ett soligt Gotland!

/Helena

Vi är tre göteborgare som åker torsdag morgon, ska med färjan vid 11! Nån annan som åker då?
Stora frågan är ju om någon vänlig själ kan hjälpa en amatör att ställa dämparna någorlunda så jag slipper köra runt på en svamp i två dagar! :)
Sen undrar jag om det är några bullerkrav på Gotland.
Väl mött!! Ska bli så j-vla kul!

Googla på "mätblankett häng 4.5" , första träffen bör bli en pdf på forum.svmc.se, kika på den alternativt printa ut och ta med och be om hjälp.

Kan verka avancerat, men följ proceduren i "Mäta häng, den enkla vägen". Går inte att misslyckas!
(och är ditt helt felinställt idag så kommer det bli en ny hoj när det är rätt)

Vill tacka alla deltagare som gjort detta till 4 verkliga kanondagar!
Hoppas vi ses i aug på Kinnekulle Ring!:rock

Grymt kul och lärorikt! Mycket intressant att haka på första varven när övriga i gruppen körde värmare och slicks :D

Grymt kul och lärorikt! Mycket intressant att haka på första varven när övriga i gruppen körde värmare och slicks :D

& det var kul att ligga strax bakom & se dig "försöka" :yoparty .
Nästa gång vi ses har jag nog en liggmotorcykel ja me, har en CBR -08 ¨på span, måste kolla upp lite först bara.

Ses nästa gång
/Per

jag har 30gb film som måste klippas innan det hamnar på tuben

har filmat varje pass från torsdag till min krasch på söndagen (ja den är med på film) med undantag för 2 eller 3 pass som strulade under söndagen.

Många av er som körde i snabb grupp dessa dagar finns med på film

Superduke
BMW HP2
BMW K någonting?
ett par R6:or
några andra plastraketer

Kommer troligen att lägga ut mina specifika varv och sen "hela passen" men med lite text kring hoj och västnummer så att man inte behöver titta igenom alla varv för att se om man var med i den filmen.

Fredrik

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...