Bilder på våra 125or!

VDwfy.jpg


Fixat med den endel sen jag köpte den.
 
Denna köpte jag idag. Har hunnit efter fotot, tvätta hojen, putsat fälgbanor, gaffelben, "penselrenoverat" och duttat i lite silver, blå och svart färg. Har undersökt lite på hojen testat tändningslås, och förvaringsbox, batteri saknades, men den gick att brumma igång iaf. Men lyse, blinkers mm fungerar ej ännu.

Slog i lite bensin och den startade på 3 kickar, trots att tidigare ägaren sa den var svårstartad..förmodligen för lite bensin i.helbild2.jpghelbild2.jpg1400 mil.jpgFramskärm.jpgbakifrån.jpg
 
En hederlig gammal kdx, såg faktiskt riktigt fin ut för sin ålder! :tummenupp
 
En hederlig gammal kdx, såg faktiskt riktigt fin ut för sin ålder! :tummenupp

Startade upp den igår och körde en sväng, gick som en påse nötter.."bluddrade" på det idag igen..Missade en liten detalj, chocken...nu går det rent.

Den har sina småfix, mjuk i framgaffel(Packboxar är bytta)Bromsbelägg fram behövs bytas, bakbromsen/pumpen luftas. Smörjas lite här och var. Däcken skulle behövas bytas mot nya gatdäck, batteri på plats så man får liv i lyse och blinkers...

Har sen igår, tvättat av och putsat med autosol, och svinto är jäkligt bra på ytrost(så länge det löddrar)har penselrenoverat med lite blå, silver, och svart färg. Pumpat i däcken, skruvat åt lite skruvar. Har kört en 5-6 km idag med den, och den är rätt "pigg" ändå, allt är ju relativt he he;)sol.jpg
 
Last edited:
Startade upp den igår och körde en sväng, gick som en påse nötter.."bluddrade" på det idag igen..Missade en liten detalj, chocken...nu går det rent.

Den har sina småfix, mjuk i framgaffel(Packboxar är bytta)Bromsbelägg fram behövs bytas, bakbromsen/pumpen luftas. Smörjas lite här och var. Däcken skulle behövas bytas mot nya gatdäck, batteri på plats så man får liv i lyse och blinkers...

Har sen igår, tvättat av och putsat med autosol, och svinto är jäkligt bra på ytrost(så länge det löddrar)har penselrenoverat med lite blå, silver, och svart färg. Pumpat i däcken, skruvat åt lite skruvar. Har kört en 5-6 km idag med den, och den är rätt "pigg" ändå, allt är ju relativt he he;)View attachment 362581

Den var väldigt fin! Är den ostryp eller strypt? :)
 
Den är ostrypt, men 11 kw reggad. Tätstegad låda, var så länge sen man körde 125:a, var väl på början av 80 talet, Suzuki Rm med 35 hk som man då ansåg vara hysteriskt:)
 
Har plockat strypningarna som satt i kröken så nu toppar den 125, tycker att det är lagom. Axxet kan man inte heller klaga på :)

Du får inte högre toppfart med ett HGS direkt, min toppade 130 men accet var betydligt bättre.
 
Du får inte högre toppfart med ett HGS direkt, min toppade 130 men accet var betydligt bättre.
Fast den gick ju bara i 105 i början så det är ju skillnad, och det är ju inte heller det man är ute efter. Jag tror heller inte det är mycket skillnad på ett HGS och på det jag har nu faktiskt... min kompis kör en Aprilia Mx 125, han kör med trimrör och jag hängde på honom... ligger nog på runt 7 sek 0-100 :)
 
Nyheter
Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Back
Top