BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Är det någon som bytt till stålspunna slangar fram? Finns det någon lösning som funkar med ABS:en i behåll?

Jag hittade de här hos Alpha men det står IDM spec vilket gör mig lite nervig! Jag vill ha grejer som funkar på gata också.

http://shop.alpharacing.com/shop/in..._cvs_info&cPath=533_555_560&products_id=12140

Edit: vad fan, jag såg precis att Alpha håller till mindre än en timme från München. Blir till att dra dit någon dag!
 
Last edited:
Jag har en olje-fråga..
Någon som har kolla på mängd motorolja man ska fylla på i S1000RR när man byter samt inte byter oljefilter?
Ska fylla på med lite Castrol Power 1 Racing hade jag tänkt.

BMW:n går riktigt fint på Gotland kan jag meddela. :)

IMG_6368-1.JPG
 
Jag har en olje-fråga..
Någon som har kolla på mängd motorolja man ska fylla på i S1000RR när man byter samt inte byter oljefilter?
Ska fylla på med lite Castrol Power 1 Racing hade jag tänkt.

BMW:n går riktigt fint på Gotland kan jag meddela. :)

View attachment 362904

3,9 liter inklusive filterbyte enligt boken. Lite mycket enligt min erfarenhet.
Räkna med 3 liter jämnt utan filterbyte.
Räkna med 3,5 liter med filterbyte.

Häll inte i mera direkt i alla fall utan kolla av nivån först så slipper du tappa ur olja.

Snygg bild! :tummenupp
 
Ett litet tips;

Bli medlem i S1000forum.com och anmäl er till deras mailutskick. Det kommer en hel del bra storys o tips med jämna mellanrum!
 
Ett litet tips;

Bli medlem i S1000forum.com och anmäl er till deras mailutskick. Det kommer en hel del bra storys o tips med jämna mellanrum!

Eller så kan du posta de här så kan alla ta del av de :rolleyes:

Och så slipper jag som är lat regga mig...
 
To view this email as web page click here
[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD="width: 70%"]
tapa_s1000rrforum_com.png

[/TD]
[TD="width: 30%"]
June 2012​
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]

[TABLE="width: 100%"]
[TR]
[TD]Welcome to the June edition of the S1000RRforum.com newsletter.

For this months newsletter we have a couple threads that should help answer a frequently asked question "S1000RR or 1199". We also have a video of a bike setting a really fast laptime at the Nurburgring. To finish off this months newsletter we have several other threads for your browsing enjoyment. We hope you enjoy this months newsletter and see you on the forum soon.

-S1000RRforum.com newsletter[/TD]
[TD="class: welcomeImage"][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[TABLE="width: 100%"]
[TR="class: postbit"]
[TD="class: alt1 postThumbnail, bgcolor: #FFFFFF"][/TD]
[TD="class: alt1, bgcolor: #FFFFFF"][h=2]RR and Panigale[/h]My friend has a tri calore panigale. It's a pretty bike, but after having ridden it, I can say that I wouldn't trade him even if he threw in a pile of money. I think the BMW is just that much better in every way. I'm sure there are folks that would disagree, but that's my opinion, and sadly, his too.
Here's some pics.

As you can see in the last shot, my 5 year old son's black BMW S1000RR blows them both away. :)
[/TD]
[/TR]
[TR="class: postbit"]
[TD="class: alt2 postThumbnail, bgcolor: #FFFFFF"][/TD]
[TD="class: alt2, bgcolor: #FFFFFF"][h=2]Nurburgring record cracked[/h]PistonHeads Headlines - Brit biker sets new 'ring record (http://pistonheads.com/news/default.asp?storyId=25783)

inc9cGasgsA
[/TD]
[/TR]
[TR="class: postbit"]
[TD="class: alt1 postThumbnail, bgcolor: #FFFFFF"][/TD]
[TD="class: alt1, bgcolor: #FFFFFF"][h=2]how reliable is the s1k[/h]I'm looking into getting a s1000, probably within the next month or so. A used 2010 sells for about $14,000 here. A 2012 from the dealer is around $17,700 Canadian plus taxes and all the other fees the dealer adds on. Things that concern me are the 2012 recall. From what I understand BMW takes apart the engine and replaces the conn rod bolts. Do the dealers do good work on the rebuilds, or should I wait for a post recall bike if i choose to buy a new one.
[/TD]
[/TR]
[TR="class: postbit"]
[TD="class: alt2 postThumbnail, bgcolor: #FFFFFF"][/TD]
[TD="class: alt2, bgcolor: #FFFFFF"][h=2]Anyone move to an 1199S after the S1000RR (or with one)[/h]Sold my 2011 S1000RR and have an 1199S on order as well as a 2012 S1000RR - has anyone actually taken delivery of the 1199S? If so - what are the pros and cons? Clearly different bikes - and unfortunately, it's still not possible to get a delivery on a 2012 RR (but the Ducs are being delivered very slowly).
[/TD]
[/TR]
[TR="class: postbit"]
[TD="class: alt1 postThumbnail, bgcolor: #FFFFFF"][/TD]
[TD="class: alt1, bgcolor: #FFFFFF"][h=2]1/8m - 1/4 mile tyre pressure suggestions[/h]Hi All, does anyone have any suggestions on tyre pressures using the supplied continental tyres for 1/8 or 1/4 mile?

Cheers,
[/TD]
[/TR]
[TR="class: postbit"]
[TD="class: alt2 postThumbnail, bgcolor: #FFFFFF"][/TD]
[TD="class: alt2, bgcolor: #FFFFFF"][h=2]Bags-Connection "Trip" Tank bag review[/h]So searched the forum and found a few threads on tank bags and few on tailbags, but decided to start new one to just describe my experience with Bags-Connection "Trip" quick lock tank bag, get to know what people say/think and will do my best to answer questions if anyone will have any.

So, I've had this bag since March (2012).

Image: http://i271.photobucket.com/albums/jj123/kamaz_aka_troy/2012-04-01162113.jpg
(I do apologize for lack of pictures, I didn't think I'll be making this post at the time when I took pictures.
[/TD]
[/TR]
[TR="class: postbit"]
[TD="class: alt1 postThumbnail, bgcolor: #FFFFFF"][/TD]
[TD="class: alt1, bgcolor: #FFFFFF"][h=2]Which full system would you buy?[/h]First off, I placed this here in General since IMHO it's less of a technical topic and more of an opinion. Also, the amount of traffic over the the Exhaust sub forum.

Looking to get a full system for my bike. Mainly to lighten it up some, make it look better, and give it a bit more mid rage.

The systems I've been considering are:

1. Akrapovic EVO Ti.
2. Brocks CT
3. Leo Vince ( I think the headers are SS, therefore not as light as a full Ti system).
[/TD]
[/TR]
[TR="class: postbit"]
[TD="class: alt2 postThumbnail, bgcolor: #FFFFFF"][/TD]
[TD="class: alt2, bgcolor: #FFFFFF"][h=2]Converting to a race bike[/h]Sooo......

I am thinking of taking the leap and making my S1K a dedicated track bike (possibly a race bike).

Can anyone suggest a good place to get race plastics.

I will be upgrading the suspension and of course doing all the safety wiring etc, is there anything suggestions you can make on things that could be overlooked and/or needed.

Thanks for the help.
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
 
IMG_0202.jpgIMG_0203.jpg


Var ute och körde idag och märkte av en slump att en skruv hade skruvat upp sig i motorn. Något man måste lämna in eller kan man skruva i den med rätt moment själv?

Mvh /Try
 
View attachment 363081View attachment 363082


Var ute och körde idag och märkte av en slump att en skruv hade skruvat upp sig i motorn. Något man måste lämna in eller kan man skruva i den med rätt moment själv?

Mvh /Try

Som jag sa i vårt samtal ser det ut som en bult som håller cylinderfoten vilket är illa om den skruvar upp sig själv. Om du känner att du kan göra det själv så skulle jag ta bort kåporna o gå över bultarna i och runt motorn ( kanske hela hojen). Om inte så är det definitivt en garantisak som du kommer få hjälp med där du köpte den.

PP
 
Som jag sa i vårt samtal ser det ut som en bult som håller cylinderfoten vilket är illa om den skruvar upp sig själv. Om du känner att du kan göra det själv så skulle jag ta bort kåporna o gå över bultarna i och runt motorn ( kanske hela hojen). Om inte så är det definitivt en garantisak som du kommer få hjälp med där du köpte den.

PP

Var nere och tittade, skruvade ur några kåpskruvar men insåg att jag inte har alla verktyg som krävs. Har ett torx-set ute på Ingarö. Men det hjälpte ju inte mig nu. Jaja, skickade iväg ett mejl till Stefan Sjöstedt på Probike och frågade hur jag skulle göra. Se vad jag får för svar.

Mvh /Try
 
Laptimer är ett gift. :3freak

Visst är det kul att kolla varvtiderna efter varje pass och alternativt svära eller jubla om man satt nytt personbästa?

Jag kollar inte så mycket under körningen än så länge, måste hitta ett bättre ställe att fästa den på.
 
Visst är det kul att kolla varvtiderna efter varje pass och alternativt svära eller jubla om man satt nytt personbästa?

Jag kollar inte så mycket under körningen än så länge, måste hitta ett bättre ställe att fästa den på.

Kolla under körningen? Inte mycket - har fullt upp med att hålla mig vid liv.... :D
 
Back
Top