BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Blev så förbannad på vädret så jag spontanköpte en pc5 till hojen i hopp om bättre mellanregister. Har jag gjort bort mig?
Ps snälla berätta det inte för Draken för då är jag hemlös:fakta
 
Blev så förbannad på vädret så jag spontanköpte en pc5 till hojen i hopp om bättre mellanregister. Har jag gjort bort mig?
Ps snälla berätta det inte för Draken för då är jag hemlös:fakta

De e lugnt. Säg att du fick den av mig för jag hade två. För jag har sagt att jag fick min nya laptimer av dig för du säljer såna o hade en över. :tummenupp
 
Låter som en lysande plan:). Hoppas våra drakar inte springer ihop på Ikea :)

Nu till den stora frågan kommer jag få bättre mellanregister ? Är det någon som har installerat och mappat som kan återge lite?
 
Låter som en lysande plan:). Hoppas våra drakar inte springer ihop på Ikea :)

Nu till den stora frågan kommer jag få bättre mellanregister ? Är det någon som har installerat och mappat som kan återge lite?

Ja, eller att de läser vår tråd....

Nix, mappat har jag inte gjort ännu. Lägg in en blänkare på tekniktråden. Antingen att någon har en färdig mapp annars måste du nog bänka.
 
Får väl bryta lite is här på tråden o lägga ut en liten filmsnutt. Tanken är att klippa in alla värden o mätare i dessa filmer sen när jag har fått laptimern att fungera :)
(Micke som filmar mig på banåkning.nu:s körning i maj)

 
Last edited:
:tummenupp Nu funkar det!
Ifall två åkare har varsin Aim, skulle det då vara möjligt att jämföra spårval?
 
Inte dåligt för att köra i regn mode:tungan:tummenupp
 
:tummenupp Nu funkar det!
Ifall två åkare har varsin Aim, skulle det då vara möjligt att jämföra spårval?

Jepp, de ritar ut spåren ganska exakt. Du kan programmera in banbredden innan körningen så blir det mer korrekt. Vet iof inte om det går att slå ihop värden från 2 olika laptimers men de pratar ju samma språk och det går garanterat att importera andra körningar i programmet.
 
Ser fram emot dina filmer:tummenupp
 
Nja, jag har precis monterat laptimern, så jag har inga filer från den än. Men om det bara slutar regna så...

Edit: Enligt Dashware:s hemsida så funkar det att slå ihop just GoPro och Aim laptimers ;-)

Hur kopplade ni in dataloggern i hojen? Är det den där grejen under cutsen? Verkar komplicerat och eftersom jag är rädd för allt som har ström i sig så vågar jag mig inte på att koppla in min i hojens system för att logga data. Men det hindrar mig ju inte från att vara nyfiken :)
 
-Förlåt att jag bryter in med denna.
[video=youtube;F6M0O4yXqUY]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=F6M0O4yXqUY[/video]
 
Last edited by a moderator:
Hur kopplade ni in dataloggern i hojen? Är det den där grejen under cutsen? Verkar komplicerat och eftersom jag är rädd för allt som har ström i sig så vågar jag mig inte på att koppla in min i hojens system för att logga data. Men det hindrar mig ju inte från att vara nyfiken :)

Det finns två sätt.

Vi kopplade in laptimern direkt på kablaget som går in i hastighetsmätaren. Vi körde till leverantören med hojarna och han kopplade in (lödde fast) kabel med en kontakt så vi kan ta och koppla in/ ur laptimern vid styrhuvudet direkt. Lite nervöst att se någon skära upp orginalkablarna bakom mätarna, men han var mycket proffsig och monterade på ordentliga kontakter. Riktigt snyggt jobb.

bild-3.jpg

Det andra sättet är att beställa den kontakt som passar på larmkontakten under passagerarsätet samt att du tar ström på lämpligt sätt från elsystemet. Jag är inte hundra på hur det görs men jag länkade tidigare till S1000RR-forum där de gjorde på det sättet.
 
Last edited:
Det finns två sätt.

Vi kopplade in laptimern direkt på kablaget som går in i hastighetsmätaren. Vi körde till leverantören med hojarna och han kopplade in (lödde fast) kabel med en kontakt så vi kan ta och koppla in/ ur laptimern vid styrhuvudet direkt. Lite nervöst att se någon skära upp orginalkablarna bakom mätarna, men han var mycket proffsig och monterade på ordentliga kontakter. Riktigt snyggt jobb.



Det andra sättet är att beställa den kontakt som passar på larmkontakten under passagerarsätet samt att du tar ström på lämpligt sätt från elsystemet. Jag är inte hundra på hur det görs men jag länkade tidigare till S1000RR-forum där de gjorde på det sättet.

Som jag misstänkte, jag blir livrädd bara jag läser ditt inlägg. Jag fortsätter med fattigmanstelemetri och filmar instrumentet istället för en sådan där fancy lösning som du har.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top