MotoGP 2012: Jerez - Spanien

Stoner mer än 1 sekund från pole. När hände det sist?

Imponerad av Hayden och Lorenzo! :tummenupp

Rossi måste ha skruvat bort sig något otroligt. Det ska inte vara möjligt att få stryk av en CRT-hoj med ca 1,2 sekunder (RdP) :tummenner

Stoner mer än 1 sekund från pole. När hände det sist?

Imponerad av Hayden och Lorenzo! :tummenupp

Rossi måste ha skruvat bort sig något otroligt. Det ska inte vara möjligt att få stryk av en CRT-hoj med ca 1,2 sekunder (RdP) :tummenner

Kul att se att Hayden börjar trivas på duccen, undra vad Rossi håller på med :va

Kallio borjar kanna sig hemma, 2plats just nu, 6min kvar av kval.
Kul, hoppas man kan se honom fajtas lite i racet ocksa!!

Trevligt med Hayden! Är Stoner-fan men tycker det är kul att Lorenzo är uppe och nosar, förhoppningsvis blir det stenhård fajt hela året!! Även som Stonerfan är det tråkigt att samma kille vinner hela tiden, det är därför jag aldrig hållt på Rossi.

Vad är ditt problem??
Köp ett medlemskap i Moto GP och kolla när du vill..
Eh, säker på att det inte är du som har ”problem”?

:7peta

Rossi verkar befinna sig i fritt fall just nu. Kanske bryter han snart ihop, lägger av och blir stämd av Ducati. Trettonde kvaltid!!! Nästan 2,5 sekunder efter Hayden och 1,5 sekunder efter rookie Stefan Bradl. På en bana som Rossi älskar och har vunnit fler segrar på än någon annan:

125: 1 st
250: 1 st
500/MotoGP: 6 st

Kolla bilden. Så mycket respekt har årets nykomling för Ducatis fabriksteam och 2006 års världsmästare.

Bifogat

• Skärmavbild 2012-04-28 kl. 16.52.14.jpg
    Skärmavbild 2012-04-28 kl. 16.52.14.jpg
    46.8 KB · Visningar: 255
Last edited:
Eh, säker på att det inte är du som har ”problem”?

:7peta

Rossi verkar befinna sig i fritt fall just nu. Kanske bryter han snart ihop, lägger av och blir stämd av Ducati. Trettonde kvaltid!!! Nästan 2,5 sekunder efter Hayden och 1,5 sekunder efter rookie Stefan Bradl. På en bana som Rossi älskar och har vunnit fler segrar på än någon annan:

125: 1 st
250: 1 st
500/MotoGP: 6 st

Kolla bilden. Så mycket respekt har årets nykomling för Ducatis fabriksteam och 2006 års världsmästare.

Jag vet inte vad du har för avsikt med ditt inlägg,
men jag har inga problem med att kolla på MOTO GP sändningar via nätet i alla fall..
Vad vill du?

Jag vet inte vad du har för avsikt med ditt inlägg,
men jag har inga problem med att kolla på MOTO GP sändningar via nätet i alla fall..
Vad vill du?
Din kommenterar när Kratoz skrev att han hade missat kvalet.

Vad är ditt problem??

Det är något aggressivt/märkligt.

Ville du tala om att han är en idiot eller ge honom ett råd i all välmening? Det är ju fint om man vet om man blir förolämpad eller får hjälp, tänker jag.

Last edited:
Radare är åter igen igång och skapar rabalder... Utan att förstå varför. En paus igen.

Grymt kval i övrigt!

Grymt kval, faan va lovande tips jag satte på första sidan. Bara kasta om cal och hayden och det skiljde 7 tusendelar mellan dem så hade jag satt facit :) iaf i kvalet

Grymt kval i övrigt!
Ja, det var riktigt spännande för en gångs skull :)

Hayden ska ha sagt till Stoner att GP12:an är den bästa Ducati han kört. Stoner var även kvick med att poängtera att det inte bara är hojen det är fel på med tanke på att Hayden kvalade som trea.

Vad jag inte riktigt förstår är varför Stoner överhuvudtaget håller på och pratar om Ducati och Rossi? Han är regerande världsmästare och borde kanske fokusera på sin egen körning istället för att ta varje chans som bjuds att klanka ner på Rossi.

Hayden ska ha sagt till Stoner att GP12:an är den bästa Ducati han kört. Stoner var även kvick med att poängtera att det inte bara är hojen det är fel på med tanke på att Hayden kvalade som trea.

Vad jag inte riktigt förstår är varför Stoner överhuvudtaget håller på och pratar om Ducati och Rossi? Han är regerande världsmästare och borde kanske fokusera på sin egen körning istället för att ta varje chans som bjuds att klanka ner på Rossi.

Du tror inte att Stoner tycker att det är pay back time efter alla år som Rossi har varit taskig mot Stoner då?

Han passar väl på att ge igen för allt som Rossi och Burgess hävde ur sig när Rossi skrivit på för Ducati men fortfarande satt på Yamaha... ;)

Frågan är ju om han inte kan både fokusera på sin körning och prata om Rossi? Jag tror de är tillräckligt bra på att hålla isär depåsnack och banåkning för att kunna göra båda.

EDIT: Inte bara Stoner, Melandri lägger lite glöd på kolen:

http://www.gpone.com/index.php/en/2...i-un-passo-indietro.html?utm_source=GPone.com

Min Google Translate-italienska är inte klockren men jag tyckte det sista från hans Twitterinlägg var rätt talande: "I do not criticize those who are in trouble because I know what [they are] going through, but he who wants us to believe that the solution is just around the corner."

Last edited:
Radare är åter igen igång och skapar rabalder... Utan att förstå varför. En paus igen.

Grymt kval i övrigt!
Konstigt beslut tycker jag för Radare ställer faktiskt en relevant fråga. Roffes första inlägg var ju mer eller mindre otrevligt och definitivt onödigt.

Han passar väl på att ge igen för allt som Rossi och Burgess hävde ur sig när Rossi skrivit på för Ducati men fortfarande satt på Yamaha... ;)
Vad hävde Rossi ur sig?

Frågan är ju om han inte kan både fokusera på sin körning och prata om Rossi? Jag tror de är tillräckligt bra på att hålla isär depåsnack och banåkning för att kunna göra båda.
Han kvalade 5:a, nästan 1 sekund efter en kille som sitter på exakt samma hoj. Han kanske skulle fokusera lite mer på sin egen prestation.

EDIT: Inte bara Stoner, Melandri lägger lite glöd på kolen:

http://www.gpone.com/index.php/en/2...i-un-passo-indietro.html?utm_source=GPone.com

Min Google Translate-italienska är inte klockren men jag tyckte det sista från hans Twitterinlägg var rätt talande: "I do not criticize those who are in trouble because I know what [they are] going through, but he who wants us to believe that the solution is just around the corner."
De som kan språket bättre än du, jag och Google har redan skrivit på Twitter att Melandri är förbannad på pressen och Ducati för hur de behandlade honom. Han riktar ingen kritik mot Rossi.

Vad hävde Rossi ur sig?

Jag hittar inte intervjuerna nu men tongångarna var sådana att Stoner bara inte kunde köra Duccen så som den behövde köras och att hans crew inte kunde fixa set-up:en ordentligt och så vidare. Detta var innan Valenciatestet 2010.

Han kvalade 5:a, nästan 1 sekund efter en kille som sitter på exakt samma hoj. Han kanske skulle fokusera lite mer på sin egen prestation.

Jag ser fortfarande inte varför MotoGP-förarna inte kan diskutera varandras resultat utan att prata om sitt eget. Nu förstår jag att du trollar men jag svarar väl för säkerhets skull: när man blir intervjuad kan man prata om allt möjligt utan att för den skull tappa fokus på det som händer när det är skarpt läge.

De som kan språket bättre än du, jag och Google har redan skrivit på Twitter att Melandri är förbannad på pressen och Ducati för hur de behandlade honom. Han riktar ingen kritik mot Rossi.

Jag har också följt diskussionen där och jag menade inte att det var kritik mot Rossi utan mer 'material till diskussionen'. För det är inte bara pressen som låtsas som att det finns en lösning strax om hörnet och även om de kanske förstått att det är riktiga problem nu så lät det från teknikerna förra säsongen att "vi ska bara fixa det här lilla så kommer han vara med i toppen igen" inför nästan varje race kändes det som.

Konstigt beslut tycker jag för Radare ställer faktiskt en relevant fråga. Roffes första inlägg var ju mer eller mindre otrevligt och definitivt onödigt.

Instämmer!

Kul kval för övrigt! Duccen känns inte så kass som vissa vill hävda. Imponerad av Nicky, funderar på om han skulle vara snabbare eller långsammare om han var tillbaka på en Honda.

Kommer bli en mycket intressant Silly Season i år. Säsongen har ju precis börjat men jag skulle kunna tänka mig att vi får se Crutchlow och Bradl i fabriksstall och RdP på en icke CRT-hoj 2013.

Hoppas på torrt, hoppas på Lorenzo men tror Pedrosa kommer vara starkast. Finns potential för ett grymt race i varje fall.

Trevligt med Hayden! Är Stoner-fan men tycker det är kul att Lorenzo är uppe och nosar, förhoppningsvis blir det stenhård fajt hela året!! Även som Stonerfan är det tråkigt att samma kille vinner hela tiden, det är därför jag aldrig hållt på Rossi.

Detta är lite av en favoritbana för Lorenzo och en av de sämsta för Stoner.

Det roligaste är faktiskt att Ducati verkar utvecklas åt rätt håll och att lite nya namn har potentialen att blanda sig i topp 3.

Grymt kval i övrigt!

Håller med Gustavo att jag ser ingen bra anledning att Banna Radare som skriver bra och sakliga inlägg utan att bryta mot några regler.
Fler borde ha hans karaktär att våga vara kontroversiella och samtidigt saklig.

Du nämner "klankar ner" eller "tar varje chans" och förstorar upp problemet och rycker citat ur sitt sammanhang och skapar egna sanningar.

Bra kommentar :tummenupp

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...