Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

Tips: Gör inte som jag gjorde, dvs. spara o exportera från iMove i 1080p när onboard-kameran (HD HERO1) var inställd i 720p (läge r2) = då blir det "suddigt"! :gnissla

Last edited:
Min första film tips motages gärna då jag aldrig gjort nåt liknande innan

MCfilm + Timelapse

Bidrar med mitt lilla filmprojekt då, även om jag lagt upp den i en annan tråd tidigare. Den är ju trots allt filmad med en GO PRO HD Hero 2 :)

Sjukt nöjd med denna kameran, den är grymt mångsidig och jag haft med den på hojjturer men även på andra aktiviteter, tuff och tålig liten sak!

Film NR.2 här är också gjrod till mestadels med GO PRON.. vet att många snackar om Timelapse så jag bidrar med den också! :)

Glöm inte att dra upp kvaliteten!

http://youtu.be/1YI59fsAH68?hd=1

http://www.youtube.com/watch?v=uMi9r9Ke-L4

Film NR.2 här är också gjrod till mestadels med GO PRON.. vet att många snackar om Timelapse så jag bidrar med den också! :)

Jag håller också på att labba med timelapse (gopro + premiere), inte hunnit köra några länge sekvenser än.

Vad kör du för timing på bilderna? Har testat minimalt, men tycker att det känns som att man lätt får en för "snabb" film av misstag.

Jag håller också på att labba med timelapse (gopro + premiere), inte hunnit köra några länge sekvenser än.

Vad kör du för timing på bilderna? Har testat minimalt, men tycker att det känns som att man lätt får en för "snabb" film av misstag.

Mestadels använder jag 1bild/5.sek.. men ibland även 1.bidl/10sek, för när man kör det förstnämda så kan man alltid "speeda" upp men inte tvärt om liksom!

Last edited:
Du har rätt, sjukt tråkiga vägar att köra sporthoj på!

Men i slutet av mars så är det fortfarande så mycket grus på vägarna att premiärturen fick bli på nått enkelt. Sen vill man inte göra sina första bakhjulsåkningar på nån kurvig väg heller! :p

http://youtu.be/1YI59fsAH68?hd=1

Jävla svin, nu vill ja ha en sporthoj också igen. Det där måste ju dock varit något av dom tråkigaste vägarna ni kunnat hitta?

Ingen som har tips på en bra mic som faktiskt klarar av att spela in mcljud utan att spika sönder och dista konstant? Köpte en piratvariant av en en Sony, funkar bra i normala förhållanden men distar på hojen och skapar massa distljud pga basen från avgassystemet.

när ni exporterar ert färdiga material från
Adobe Premiere Pro.

Vad kör ni för inställningar då?

Min första film tips motages gärna då jag aldrig gjort nåt liknande innan

Sjysst, enda synpunkten jag har är att du bör försöka sätta kameran helt vågrätt när du filmar framåt. Nu såg det ut som att du lutar hela rakorna och horisonten står helt lodrätt i vänsterkurvorna medan det knappt ser ut som du lutar i högerkurvorna.

:tummenupp

Vad säger ni om detta??

http://avp.stackexchange.com/questi...se-with-a-gopro-and-adobe-premiere-pro-cs-5-5

1
down vote
favorite
share [g+]
share [fb]
share [tw]
I use a GoPro which output is mp4 files.

I want to edit these movies into Adobe Premiere Pro CS 5.5. I'm a little lost about sequence presets to use.

I've got the choice between Digital SLR, AVCHD, XDCam, HDV... wow... I don't understand the differences between each other because when I use one or other, it seems to be the same. My gopro movie has a yellow bar at the top, saying that it needs rendering.

So, what's the difference with all of these formats and what's the best format to use with my GoPro ?

Sequence Preset

Now that you have all your files converted, we need to pick the right project sequence preset for the resolution you are working on, all of them based on AVCHD

For R2 choose AVCHD 720p30

For R3 use AVCHD 720p60

For R4 you will need to create a custom profile, because there is no built-in profile for this resolution: Select AVCHD 1080p30 and then go to the General tab. Change Editing Mode to Desktop, so you will be able to modify the resolution. Change the resolution to 1280 x 960 and then press the Save Preset button to save your newly created sequence profile for GoPro R4

For R5 use AVCHD 1080p30

Vad säger ni om detta??

http://avp.stackexchange.com/questi...se-with-a-gopro-and-adobe-premiere-pro-cs-5-5

I use a GoPro which output is mp4 files.

I want to edit these movies into Adobe Premiere Pro CS 5.5. I'm a little lost about sequence presets to use.

I've got the choice between Digital SLR, AVCHD, XDCam, HDV... wow... I don't understand the differences between each other because when I use one or other, it seems to be the same. My gopro movie has a yellow bar at the top, saying that it needs rendering.

So, what's the difference with all of these formats and what's the best format to use with my GoPro ?

Sequence Preset

Now that you have all your files converted, we need to pick the right project sequence preset for the resolution you are working on, all of them based on AVCHD

For R2 choose AVCHD 720p30

For R3 use AVCHD 720p60

For R4 you will need to create a custom profile, because there is no built-in profile for this resolution: Select AVCHD 1080p30 and then go to the General tab. Change Editing Mode to Desktop, so you will be able to modify the resolution. Change the resolution to 1280 x 960 and then press the Save Preset button to save your newly created sequence profile for GoPro R4

For R5 use AVCHD 1080p30

Tjena! Funderar på att köpa mig en gopro motorsports och jag undrar om man får med några bra fästen för typ runda föremål? (backspeglar, stötdämpare)

Hur mycket filmtimmar får man in på 16 resp 32 gig korten? klass 10 kort såklart :)
Storage
•MEMORY:
•SDHC: Up to 32GB (Class 4 or Higher)
•AVERAGE RECORDING TIME WITH 32GB SD CARD:
•1080p30: 4 hours
•960p30: 6 hours
•720p60: 4 hours
•720p30: 6 hours
•WVGA 120: 4.5 hours

Jo man får ju visst med 2 eller 3 fästen för mer rundade ytor i paketet Motorsport? Funkade klockrent på hjälmen för mig! :)

Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026