Rossis framtid

och jag vill köra den nya kawasaki zx10r men kawa är ju inte ens med i motogp. Då måste det vara en riktigt urusel hoj. ;)

Ducati står inte och tippar med Rossi.

Jag spånar att Ducati kommer göra sig av med Rossi . Vänta och se bara.
Ingen vill ha en anställd som bara gnäller att allt är fel även när han får vad han vill ha hela tiden.

Rossi börjar likna A persson i slutet av karriären (ifs en annan sport men följ den röda tråden). Skidorna var fel ,det var fel på backen m.m.
 
Eller att Rossi gör sej av med Ducati.
Kanske inte Ducati klarar av att leverera den hoj som krävs med nuvarande konstruktör.
Slutet av karriären...visst men tror det skulle låta annorlunda om han satt på en Honda och vann race efter race.
Tror personligen inte att han skulle klaga om det inte fanns nåt att klaga över.
Blysläden Zx10 hör hemma på soptippen!:fyllisar
 
Capirossi körde ifrån Rossi.
Du kan ju inte på fullaste allvar anse att Capirex briljerar i klippet du la upp. Rossi kommer för nära i en inbromsning och hade han inte gjort det vet vi vem som vunnit. Resten av grabbarna, Sete, Biaggi mfl ser ju ut som statister när Rossi sätter varvrekord i sin jakt på Capirex.

Det är samtidigt lite komiskt att du tar ett klipp från säsongen 2003 då Rossi tog titeln 180 poäng före Capirex och försöker hävda att han skulle ha något att lära från en förare som aldrig vunnit titeln i stora klassen. Lite som att Doohan skulle ha tagit tips av Biaggi 1998.
 
Jag ser detta så här: Är Ducati så jävla kassa att en talang av världsklass som Rossi inte ens kan prestera med hojen?
Anser att Ducati är skit och endast för posörer ;)
 
Att ducatis försäljning minskar för att det går dåligt för Rossi i motogp tvivlar jag på. MEN, ni måste ju förstå vilket reklammaskineri som hade dragit igång om han vunnit.. Rossireplikor, mm,mm.. så försäljningen hade nog kunnat öka markant istället.
 
Saxat från Gazzetta

?.., but I don't want to fight like Hayden to finish sixth".

Det där är ett intressant uttalande, som tyder på att det förhåller sig ungefär som jag hela tiden har misstänkt - Rossi kör inte så fort han kan, han kör så fort han kan utan att ta för stora risker. Jag vill nog påstå att Rossi är nära fulländad och oöverträffad i sin förmåga att genomföra tävlingshelger på ett sätt som optimerar chanserna att ta hem en titel. Varför ändra på ett vinnande koncept som bevisat fungerar (9 titlar)? Han har inget att vinna på att köra duccen på det sätt som den kräver, och alltför mycket att förlora. (vurpor, krascher, skador). Hans bästa chanser är att förändra hojen.

Det är många nu som börjar spekulera i att Rossi kommer sluta snart. Då tror jag man underskattar Rossis psyke och driv. Det är tufft nu, Rossi släppte några bittra kommentarer, men shit happens. Jag tror han biter ihop och tar nya tag. Om Ducatin nånsin blir den hoj han behöver, det är helt ovisst. Men om den blir det tror jag att Rossi är redo att ge Stoner, Pedrosa och Lorenzo en match.
 
Ööööööh hur många titlar har Capirossi? I hur många race vann Capirossi över Rossi jämfört med tvärtom? Nä just det.....
Vilket inlägg svarar du på? Capirossi körde över mållinjen före Rossi ett antal gånger när Capirossi körde Ducati och Rossi Honda.
 

Bifogat

  • PLN.LeMansStart530.jpg
    PLN.LeMansStart530.jpg
    64.3 KB · Visningar: 58
Last edited:
Ducati tyckte att det var för dyrt att underhålla 999:an i WSBK och för att inte tappa dem som tillverkare böjde sig ägarna av serien och lät Ducati få 200 cc extra. Där har du grundproblemet. Vad som är bättre eller sämre tycker jag saknar relevans.

Lite som att en dålig tennisspelare skulle få ha två racketar :3freak

Vad är problemet menar du? Jag håller inte med om tennisliknelsen.

I grund och botten bygger tillverkarna så bra motorcyklar som möjligt för att sälja, inte för att tävla med. Ducati väljer att bygga twinnar för att de tror på det, inte för att de kan få ut mer effekt. Vad är det då för fel med att ha regler som gör att även Ducati kan vara med och tävla? I prototypracing är det mer naturligt att hänga upp sig på motorvolym. Men egentligen är det enda intressanta vad motorcykeln kan göra för dig, inte hur mycket luft cylindrarna kan innehålla.
 
Vad är problemet menar du? Jag håller inte med om tennisliknelsen.

I grund och botten bygger tillverkarna så bra motorcyklar som möjligt för att sälja, inte för att tävla med. Ducati väljer att bygga twinnar för att de tror på det, inte för att de kan få ut mer effekt. Vad är det då för fel med att ha regler som gör att även Ducati kan vara med och tävla? I prototypracing är det mer naturligt att hänga upp sig på motorvolym. Men egentligen är det enda intressanta vad motorcykeln kan göra för dig, inte hur mycket luft cylindrarna kan innehålla.

Jag tolkar det som om Herr Sandström tycker att fyrcylindrigt är fusk, dvs att ha dubbelt så många racketar som tennisspelaren Checa :hihi
 
Vilket inlägg svarar du på? Capirossi körde över mållinjen före Rossi ett antal gånger när Capirossi körde Ducati och Rossi Honda.

Jag tycker det är lustigt att Rossi skulle ha så mycket att lära av Capirossi, sett till historien. Och 2011 körde båda Ducati:

7. Rossi 139p
17. Capirossi 43p (sista plats)
 
Jag tycker det är lustigt att Rossi skulle ha så mycket att lära av Capirossi, sett till historien. Och 2011 körde båda Ducati:

7. Rossi 139p
17. Capirossi 43p (sista plats)
Men du bortser ju från det enda jag faktiskt hävdar: att Capirossi vet hur det är att vinna race på en Ducati. Det gör inte Rossi.

För övrigt har Rossi lärt sig en jävla massa av och fått inspiration av just Capirossi, som var en av Rossis idoler när han kom till GP. Du gör en massa antaganden utan att känna till hur det faktiskt ligger till – nämligen såhär:

”I have a lot of memories of Loris, the first ones were from the TV. I remember when he won his first race in 125s in Suzuka and also I was a great, great fan of Loris when he was against (Max) Biaggi (laughs). After I fought with him a lot in MotoGP and we had a lot of great fights to the last lap. What I remember were the fights for the 250 title in 1999 and also a lot of battles on the Honda in 500s. But I think what the best memories are with the 1000 in 2006 in Mugello and Sepang when I fight with Loris on the last lap and had a great battle until the last braking. I think we are losing one of the best riders of this sport.”

http://www.motorcyclenews.com/MCN/s...-rossi-stoner-pay-tribute-to-loris-capirossi/
 

Bifogat

  • 65.jpg
    65.jpg
    110.7 KB · Visningar: 63
Du kan ju inte på fullaste allvar anse att Capirex briljerar i klippet du la upp. Rossi kommer för nära i en inbromsning och hade han inte gjort det vet vi vem som vunnit. Resten av grabbarna, Sete, Biaggi mfl ser ju ut som statister när Rossi sätter varvrekord i sin jakt på Capirex.

Det är samtidigt lite komiskt att du tar ett klipp från säsongen 2003 då Rossi tog titeln 180 poäng före Capirex och försöker hävda att han skulle ha något att lära från en förare som aldrig vunnit titeln i stora klassen. Lite som att Doohan skulle ha tagit tips av Biaggi 1998.

På Suzuka -98 hade nog Doohan gärna tagit några tips ifrån rookien! :banana:banana:banana
 
Men du bortser ju från det enda jag faktiskt hävdar: att Capirossi vet hur det är att vinna race på en Ducati. Det gör inte Rossi.

Det stämmer, men det är ju knappast relevant idag.

För övrigt har Rossi lärt sig en jävla massa av och fått inspiration av just Capirossi, som var en av Rossis idoler när han kom till GP. Du gör en massa antaganden utan att känna till hur det faktiskt ligger till – nämligen såhär:

”I have a lot of memories of Loris, the first ones were from the TV. I remember when he won his first race in 125s in Suzuka and also I was a great, great fan of Loris when he was against (Max) Biaggi (laughs). After I fought with him a lot in MotoGP and we had a lot of great fights to the last lap. What I remember were the fights for the 250 title in 1999 and also a lot of battles on the Honda in 500s. But I think what the best memories are with the 1000 in 2006 in Mugello and Sepang when I fight with Loris on the last lap and had a great battle until the last braking. I think we are losing one of the best riders of this sport.”

http://www.motorcyclenews.com/MCN/s...-rossi-stoner-pay-tribute-to-loris-capirossi/

Capirossi var en bra förare, helt klart! En gång i tiden, iaf.
 
Men du bortser ju från det enda jag faktiskt hävdar: att Capirossi vet hur det är att vinna race på en Ducati. Det gör inte Rossi.
Nja, du hävdade att Capirex briljerade och illustrerade det med ett klipp där alla med normal syn och uppfattningsförmåga kan se att det är Rossi som briljerar.

Som vanligt skriver du någon tvärsäkert och yxar ner de som anser att du har fel genom att börja svamla om något helt annat, som att Rossi hade Capirex som idol. Suck!
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top