CBX 1000 "Bygget"

Har inte hänt så mycket mer än att jag fått hem emblemen, och lite annat från Ebay. Blir nog bra med Orginal emblem. Blir ett litet avbrott på byggandet, för jag ska byta kedja, drev, och lager i motorn, på den röda. Måste göra klart den så det blir lite utrymme. 8 kvadrat och tre hojjar känns lite trångt, när 2 är i delar.

View attachment 353948

// Peter

Mmmmmm:tummenupp Snygg färg:tuttar
 
Tjena Petta,

följer utvecklingen av ditt bygge med intresse, ska bli spännande att se hur du får ihop insprutet och med vilken elektronik. Själv tiitar jag på ett MS men kanske blir det ett autronic.

Var kommer bakramen ifrån?

Ser fram emot fortsättningen, så jädra läckert bygge!

Stickan
 
Tjena Petta,

följer utvecklingen av ditt bygge med intresse, ska bli spännande att se hur du får ihop insprutet och med vilken elektronik. Själv tiitar jag på ett MS men kanske blir det ett autronic.

Var kommer bakramen ifrån?

Ser fram emot fortsättningen, så jädra läckert bygge!

Stickan

Den kommer från Ebay Tyskland.:)Det är en CBR 600rr 03-04

// Peter
 
Det går väl så där! Håller på med spridarhusen eller vad det heter. Måste göra bryggan smalare, från att ha 6-7 mm mellan axlarna och minska 16 mm c/c mått på husen. Gör att jag måste korta axlarna och ha dem ligga emot varandra, det suger. Är roligare att sitta här och hänga och se vad andra gör. Snart semester....

// Peter
 
Tog med ett trottel hus till jobbet i dag och svetsade axeln i stället för att använda mutter. Tror det får bli så. Som ni ser av bilden så blir det tajt. Så det finns hopp!!

IMG_0888.JPG

// Peter
 
det här med insprutningen går det sakta med. Har fått tillbaks axeln till svingen efter svarvning, så nu sitter svingen på plats för gott. Får ventilkåpan till den andra hojen från kromfirman nästa vecka. Då blir det lite alu svetsning igen:). I dag har jag hämta CBR och satt på orginalsystem. Bes på onsdag. är det någon som bes. med acra system och den gått igenom bes? Jag vågar inte chansa.

// Peter
 
Här går det långsamt framåt. Förra helgen skar jag till ränderna till tanken, blev några stycken innan det blev klart. Blir nog klarlack på tanken i veckan som kommer. Har monterat på ventilkåpan som är nykromad. Det blir ingen sevicevänlig hoj det här. Är väl 5 mm mellan ram och ventilkåpan.:tummenupp. Trodde ett tag att jag skulle behöva modifiera kåpan så den fick plats.
IMG_0999.JPG

// Peter
 
Det där är vad man kallar "snug fit" på engelska. Ser riktigt bra ut tycker jag! :tummenupp
 
Dra mig baklänges. Detta kommer bli bra! :tummenupp
 
Sjukt häftigt, hoppas jag får se och höra den lajv nångång
 
6-1 vet jag ingen i Sverige som säljer, men däremot brukar det finnas på Ebay då och då..
 
Var iväg till Lelles igår (lördag) för att köpa tanklock för Honda nyckel, blev tji det. Passade på att tjöpa packboxar till gsx k6 gaffeln istället. Blir oljefilm på den, så det är lika bra att byta, när den ändå står. Hittat en fantastik sida på nätet, med rep. manual mm. Steve´s GSXR pages. Letade reda på framgaffeln. Måste man skruva isär så mycket för att byta ett par ynka packboxar? Räcker det inte att lossa skruven i botten och dra ur rör och fjäder? För nåt special verktyg har jag inte. Någon som kan/vet hur det funkar?

// Peter
 
Var iväg till Lelles igår (lördag) för att köpa tanklock för Honda nyckel, blev tji det. Passade på att tjöpa packboxar till gsx k6 gaffeln istället. Blir oljefilm på den, så det är lika bra att byta, när den ändå står. Hittat en fantastik sida på nätet, med rep. manual mm. Steve´s GSXR pages. Letade reda på framgaffeln. Måste man skruva isär så mycket för att byta ett par ynka packboxar? Räcker det inte att lossa skruven i botten och dra ur rör och fjäder? För nåt special verktyg har jag inte. Någon som kan/vet hur det funkar?

// Peter


Ja, det måste isär mer !

på polarens TL måste man tillverka en liten grunka som man komprimerar fjädern med när man lossat top-justeringen.
var likadant på USD gaffel på min gamla FZR med !

Resten klarar man med dorn om man är försiktig (montering av nya packboxar) men det är underbart mkt lättare med monteringsverktyg för packboxarna !!

köp eller ladda ner en haynesmanual för den biten om ingen polare har till matchande hoj !!
 
Ja, det måste isär mer !

på polarens TL måste man tillverka en liten grunka som man komprimerar fjädern med när man lossat top-justeringen.
var likadant på USD gaffel på min gamla FZR med !

Resten klarar man med dorn om man är försiktig (montering av nya packboxar) men det är underbart mkt lättare med monteringsverktyg för packboxarna !!

köp eller ladda ner en haynesmanual för den biten om ingen polare har till matchande hoj !!

Okej! Tack för hjälpen.Då vet jag vad jag ska syssla med i helgen.

// Peter
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top