Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Finns inga hjälmar som är så tysta att man kan köra utan öronproppar. Ni som kör utan kommer sluta era liv som bullerskadade oavsett vilka hjälmar ni äger. Inte för att det stör mig men låt bli att lura in andra i dom dumheterna.Om man måste ha öronproppar när man kör mc så har man antingen:
1. En dålig ***** hjälm
eller.
2. Onödigt högljudt avgasystem.
Jag har aldrig kört med öronproppar och kommer aldrig att göra det heller. SKAFFA en bra hjälm helt enkelt! En bra hjälm är både säker, skön och tyst!
Just nu har jag en shoei xr1000, som jag har haft i 5 år nu. så det börjar bli dags att köpa ny. Den som jag ska köpa i år är shoei x-spirit 2 för den passar mitt huvud perfekt och är ännu bättre än xr1000 eller den nya xr1100 som den gamla xr1000 modellen ersättes med...

Du är klok som byter hjälm efter fem år, men tycker du att Shoei XR-1000 är såpass tyst att du kan åka utan proppar undrar jag vilken hastighet du ligger i? kan inte vara mycket över 70 km/h!
Har haft både Xr-1000, X-Spirit samt X-sprit II och tro mig, även om Spirit II är betydligt bättre på de flesta punkter så är inte ljudnivån en av dem![]()
X-Spirirt II är väldigt högljudd!
Så om du vill undvika hörselskador, dra till apoteket och köp öronoproppar![]()

|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Nya idéer för tvåtaktsmotorn
Kawasaki har lämnat in en p... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026